نرخ سود بانکی بالای ۲۵ درصد ضربه بزرگ به تولید و صادرات است

مدیرعامل اتحادیه سراسری فرش دستباف ایران با اشاره به افزایش نرخ سود تسهیلات و سپرده‌های بانکی گفت: این افزایش یکی از عوامل بازدارنده در رشد تولید و صادرات فرش دستباف است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، در مورد افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی گفت: افزایش نرخ سود بانکی یکی از عوامل بازدارنده در رشد تولید و صادرات فرش دستباف است. پروسه تولید و صادرات فرش دستباف کاملاً سرمایه‌بر و زمان‌بر است، حال چه‌کسی می‌تواند با بهره بالای 25 درصد تسهیلات بگیرد و در مقوله تولید و اشتغال موفق باشد.

 وی ادامه داد: دولت نباید برای جمع‌آوری نقدینگی بخش تولید کشور را فدا کند. با توجه به تورم شدید چندساله گذشته و رکود و عدم نقدینگی واحدهای تولید، این افزایش نرخ بهره بانکی می‌تواند برای تولید کنندگان کشور یک صدمه و چالش بزرگ و جبران ناپذیر باشد.

بهرامی بیان کرد: افزایش نرخ تسهیلات اسباب افزایش قیمت تمام‌شده تولیدات را و در پی آن کاهش رقابت پذیری را به‌دنبال دارد و تولید کنندگان را مجبور می‌کند که از زحمات و ریسک‌های تولید دست بردارند و سرمایه خود را در بانک‌ها سپرده گذاری نمایند و ماهانه از بهره آن استفاده کنند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری فرش دستباف ایران تأکید کرد: همچنین در مقابل تسهیلات برای دلالان درآمدزا می‌گردد و مضرات این پدیده بدتر از اجرای بد پرداخت یارانه‌هاست و جامعه مولد کشور را به خواب می‌برد و نان حلال را از سر سفره تولید کنندگان برداشته و از این به بعد باید نان حاصل از ربا و بهره بانکی را بر سر سفره خانواده ببرند.

 وی ادامه داد: این ماجرا ادامه دارد تا ببینیم آیا با جمع کردن این سپرده‌ها و پرداخت بهره‌های بدون مالیات و بالای 20 درصدی می‌توان تورم و رکود بازار را مدیریت نمود یا اینکه انباشت سپرده‌ها و بهره آنها دو یا سه سال دیگر تبدیل به نقدینگی مضاعف در دست مردم می‌شود، آن‌وقت دولت می‌خواهد با چه تدبیری این نقدینگی را به‌کار گرفته چقدر بهره بانکی را اضافه کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  25