رفع محدودیت بیمه‌های اتکایی با اجرای توافقنامه ژنو

مدیرعامل بیمه دانا گفت: به دنبال اجرایی شدن توافقات ژنو فعالیت صنعت بیمه کشور به ویژه در بخش بیمه نامه‌های اتکایی خارج از کشور که تا حدودی متوقف شده بود، با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، بیژن صادق در جمع خبرنگاران در مورد تاثیر اجرایی شدن توافقنامه ژنو از 30 دی ماه بر صنعت بیمه کشور گفت: با توجه به روندی که در توافق نامه ژنو وجود دارد، میزان امیدواری در صنعت بیمه کشور بیشتر خواهد شد و اجرایی شدن این توافقات نه تنها منجر به باروری بیشتر اقتصاد کشور بلکه بهره مندی صنعت بیمه از مزایای آن خواهد شد.

مدیرعامل بمه دانا به برنامه افزایش سرمایه بیمه دانا اشاره و بیان کرد: براین اساس این شرکت نیز در بخش بیمه های اتکایی اقدامات بیشتری را انجام خواهد داد و امیدواریم با شرایط جدید با روند مثبت تری نسبت به سنوات گذشته در بخش بیمه اتکایی فعال شویم. البته بیمه دانا در زمان تحریم نیز خدمات بیمه اتکایی را با محدودیت هایی ارایه می کرد اما امیدواریم با اجرای این توافقنامه این روند با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وی در مورد چگونگی تعامل شرکت های بیمه ای داخل و خارج از کشور برای ارایه خدمات بیمه اتکایی عنوان کرد: هرچند نگهداری این ریسک ها در داخل در کوتاه مدت دارای سود است اما در نهایت این مساله برای بلندمدت توصیه نمی شود، این مساله در کوتاه مدت جوابگو است اما در درازمدت در این بخش پاسخگو نیست.

صادق درباره آیین نامه های جدید نظارتی بیمه مرکزی نیز گفت: با توجه به سوابق و علم صنعت بیمه، این نظارت ها لازم است، هرچند در سال های گذشته آزادسازی برخی از نرخ ها باعث رونق در زمان محدودی شد اما در نهایت ضربه لازم را به صنعت بیمه خواهد زد زیرا با نرخ شکنی ها و روندی که در سال های اخیر اتفاق افتاده بسیاری از شرکت های بیمه متضرر شدند که پیشگیری از این امر نظارت های علمی و سازماندهی شده را نیاز دارد.

مدیرعامل بیمه دانا درباره امکان ایجاد مشکل برای تعیین تعرفه ها توسط شرکت ها پس از نرخ گذاری شورای عالی بیمه و بیمه مرکزی، گفت: در حالی در سال های گذشته به شرایط علمی در صنعت بیمه توجه نشد که شرکت های بیمه خصوصی رشد یافتند و بسیاری از نرخ های علمی و امور تخصصی که قبلا نهادینه شده بود با نرخ شکنی های متعدد مواجه شد.

وی با بیان اینکه در همین حال برخی از شرکت ها برای جذب اصل پرتفوی خود با صدماتی مواجه شدند که هم اکنون نیز در حال اضمحلال و انقراض هستند، افزود: نرخ ها باتوجه به شرایط علمی و تجربی باید بازبینی و طراحی مجدد شود و امیدواریم طراحی مجدد با نظارت بیشتر بیمه مرکزی نتیجه مطلوبی داشته باشد.

صادق درباره شرایط کنونی سهام بیمه دانا باتوجه به واگذاری آن با نرخی بالاتر از نرخ حدمتعارف در سال های گذشته گفت: نرخ سهام این شرکت از سال گذشته تاکنون روند مطلوب تری یافته هرچند که با توجه به بالا بودن نرخ سهام در زمان واگذاری این سهام افت زیادی کرد.

مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به افت استثنایی شاخص بورس در روز یکشنبه گذشته، پیش بینی کرد که با اجرایی شدن توافقات ژنو شاخص های بورس ارتقا یابد و روند سیر نقدینگی به بازار سرمایه حرکت کند.

وی بکارگیری نرم افزار جدید و اتصال آن با سیستم مالی این شرکت و ایجاد شفافیت در صدور بیمه نامه ها را از برنامه های بیمه دانا تا پایان سال اعلام کرد و گفت: این امر باعث افزایش سود مطلوبی برای سهامداران می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  +    =  87