رویکرد بانک توسعه صادرات به بانکداری شرکتی تغییر می کند

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با تاکید بر تجهیز منابع از طرق مختلف به اتخاذ رویکرد بانکداری شرکتی و برآوردن تمام خواسته های مورد نظر مشتریان این بانک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ،مهندس بهمن وکیلی در جمع مدیران ارشد بانک با اعلام این مطلب که " اجرایی شدن بانکداری شرکتی تحول شگرف در فعالیت بانک توسعه صادرات خواهد بود " ادامه داد: مدیریت امور بین الملل، مالی، حقوقی، بازرسی، امور شعب، اعتبارات، آموزش و پژوهش و برنامه‌ریزی و توسعه، کمیته بانکداری شرکتی را تشکیل خواهند داد تا برنامه ای جامع تدوین شود و با اجرا در 10 شعبه برتر بانک و انتخاب مشتریان خوب هر استان این برنامه عملیاتی شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به اینکه تاکنون بیش از تجهیز بر تخصیص منابع در این بانک تمرکز شده است افزود : عمده بخشنامه های بانکی نیز در جهت تخصیص منابع است و باید بخشنامه های صادره در ارتباط با تجهیز منابع بررسی مجدد گردد. 

وکیلی با یادآوری نقش سودآوری بانک توسعه صادرات به عنوان یک بانک توسعه‌ای و اگزیم بانک افزود: بسیاری از عملیات بانک با سودآوری منافات ندارد ولی اولویت و هدف بانک نیز کسب سود از مشتریان نیست. بانک با تجهیز منابع ارزان قیمت تسهیلات را هم با هزینه کمتری در اختیار صادرکنندگان و مشتریان قرار می دهد و از این بابت هم حاشیه سود مناسبی حاصل می شود.

به گفته وی باید سهم بانک ها و به ویژه سهم بانک‌های توسعه‌ای از نقدینگی موجود در فضای اقتصادی کشور افزایش پیدا کند تا در خدمت تجهیز منابع صادرکنندگان و تولید کنندگان کشور قرار گیرد. 

دکتر نیکزاد لاریجانی، عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات، در تشریح جمع بندی همایش اخیر مدیران بانک اعلام کرد : دو کارگروه بانکداری شرکتی و صندوق توسعه ملی بلافاصله بعد از این همایش آغاز به کار می کند و حداکثر تا دو ماه آینده موضوعات طرح شده در آن به نتیجه خواهد رسید. 

نیکزاد اضافه کرد: دربانک توسعه صادرات در مرحله انتقالی از رویکردی به رویکردی دیگر قرار داریم و باید از یک اگزیم بانک استفاده کننده از منابع دولتی به سوی دریافت کننده منابع از بخش‌های دیگر حرکت کنیم و نقش آموزش و پژوهش در این مقطع زمانی بسیار مهم است.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات افزود: تجهیز منابع الزامات متعدد انگیزشی،‌آموزشی و نرم افزاری دارد که هر کدام از آنها باید در چارچوب زمان بندی مشخص پیگیر شود.

بعد از سخنان مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک توسعه صادرات ابوالفضل نوفرستی مدیر امور شعب و بازاریابی این بانک در خصوص نتایج کارگروه تجهیز منابع و آقای احتشام فلاح فر مدیرامور اعتبارات بانک توسعه صادرات موارد 23 گانه ای طرح شده در کارگروه تخصیص منابع را تشریح کردند تا نتایج این موارد پس از بحث و بررسی در جلسات آتی هیات مدیره این بانک همسو با رویکرد بانکداری شرکتی وارد مرحله عملیاتی شود.

در پایان همایش مدیران بانک توسعه صادرات با توجه به شاخص های کمی فعالیت و عملکرد شعب این بانک به ترتیب از عملکرد شعب بانک توسعه صادرات در اراک، سنندج و سمنان تقدیر شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  20  =  27