تنوع خدمات بانک توسعه صادرات در رویکرد بانکداری شرکتی

مهندس بهمن وکیلی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات در همایش سراسری مدیران این بانک با تاکید بر ضرورت به کارگیری رویه های غیرکلاسیک در بانکداری تنوع بخشی به خدمات و به کارگیری رویکرد بانکداری شرکتی را یک ضرورت دانست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از  روابط عمومی بانک توسعه صادرات، همایش دو روزه سراسری مدیران بانک توسعه صادرات روز چهارشنبه 29 خردادماه سال جاری آغاز به کار کرد. مدیر عامل بانک توسعه صادرات و آقای دکتر کورش پرویزیان، عضو شورای پول و اعتبار و رییس موسسه عالی بانکداری ایران از جمله اولین سخنرانان این همایش بودند.

 بنابراین گزارش، مدیرعامل بانک توسعه صادرات در روز اول این همایش در مقدمه سخنان خود با اشاره به خلق حماسه سیاسی 24 خردادماه سال جاری توسط ملت ایران آن را نشانه مهر و محبت مردم به نظام جمهوری اسلامی و کشور عنوان کرد و افزود این حضور میلیونی و پرشور در صحنه انتخابات در هیچ کشوری رخ نمی دهد و همین هم می تواند ما را در راه رسیدن به اهدافمان یاری کند. وی با یادآوری پیروزی غرورآفرین تیم ملی کشورمان در برابر کره جنوبی  در آن کشور یادآور شد که این بازی به حق دل ملت ایران را شاد کرد.

  مدیرعامل بانک توسعه صادرات در ادامه سخنان خود با اعلام دستور کار همایش سراسری مدیران بانک مبنی بر تشریح برنامه عملیاتی این بانک در سال جاری افزود: افزایش میزان اختیارات روسای شعب بانک توسعه صادرات در شرایط فعلی کشور با این هدف صورت گرفته است که از به کار گرفتن رویکردهای کلاسیک بانکی در این شرایط فاصله گرفته و فعالیت های شعب متناسب با وضعیت جدید به سمت بانکداری شرکتی و تنوع بخشی به عقود اسلامی به کار گرفته شده پیش برود.

 در بانکداری توسعه ای سودآوری هدف و اولویت نیست

مهندس وکیلی با برشمردن تفاوتهای میان بانکداری توسعه ای با بانکداری تجاری و حتی بانکداری تخصصی گفت: در بانکداری توسعه ای سودآوری هدف و اولویت نیست. تامین مالی صادراتی هدف و اولویتی است که برای ما در نظر گرفته شده است و در وضعیت فعلی با توجه به مشکلات موجود در نقل و انتقالات ارزی بانکی و اعتبارات اسنادی و ضمانت نامه با اتخاذ رویکرد های غیرکلاسیک راه دیگر رسیدن به اهداف تعیین شده برای بانک دانست.

وی یادآور شد:  روسای شعب و کارکنان شعب بانک توسعه صادرات در سراسر کشور باید از تعریف یک فعالیت واحد برای خود پرهیز کرده و فعالیت های کارکنان شعب تنوع بیشتری پیدا کند. زیرا با توجه به محدویت فعلی در منابع بخشی از منابع صادرکنندگان می تواند در تجهیز منابع مالی مفید واقع شده و امکان ارایه تمام خدمات بانکی به صادرکنندگان به وجود بیاید.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ضمن اشاره به فعالیت های اگزیم بانک ها گفت: این بانک ها تامین مالی صادرات و وارداتی که منجر به تولید و صادرات را می شود به طور توامان پوشش می دهند بنابراین شعب این بانک هم می توانند به فعالیت ها خود تنوع ببخشند.

آقای مهندس وکیلی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید مجدد بر اینکه اگزیم بانک های جهان شعبه محور نیستند افزود:  خدمات مورد نیاز صادرکنندگان و مشتریان باید در هر مکان و در هر زمان در اختیار آنها قرار گیرد و برای این امر با سیستم بانکداری  متمرکز با سرعت هرچه بیشتری خدمات تخصصی مورد نیاز مشتریان بانک  را برای آنها فراهم کند. توسعه  هرچه بیشتر زیرساخت های فناوری اطلاعات و همکاری شعب بانک برای فراهم کردن و به روز رسانی اطلاعات مورد نیاز این سیستم ها اهمیت زیادی دارد.

وی در این جلسه که رییس موسسه عالی بانکداری ایران حضور داشت گفت: رابطه میان آموزش و بهره وری کارکنان بانک رابطه ای مستقیم  است و آموزش کارکنان را برای به کار گرفتن روش های عملیاتی و کاربردی بانکداری  مخصوصاً بانکداری شرکتی را از اولویت های بانک عنوان کرد و خواهان همکاری میان مرکز پژوهش و آموزش بانک و موسسه عالی بانکداری ایران شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  2