کتاب اگزیم بانک‌ها منتشر شد

بانک توسعه صادرات ایران، کتاب اگزیم بانک‌ها را با مقدمه بهمن وکیلی مدیر عامل این بانک منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک هدف از انتشار این کتاب در دسترس قرار دادن مجموعه ای از استراتژی ها،‌تکنیک ها،‌ و رویه های بانک های تخصصی صادرات-واردات  جهان است. اگزیم بانک ها،‌بانک های تخصصی هستند که وظیفه آنها توسعه صادرات کشور خود و گسترش مبادلات بازرگانی با دیگر کشورهاست. این بانک ها ازسوی دولت اداره می شوند و تمام سرمایه آنها دولتی است.

بخش اول کتاب " اگزیم بانک ها" به معرفی بانک های تخصصی صادرات- واردات کشورهای در حال توسعه و بخش دوم به کشورهای در حال توسعه اختصاص داده شده است.

معرفی ساختار اگزیم بانک های کشورهایی از قبیل جمهوری چک،‌ رومانی،‌ ویتنام،‌اندونزی،‌ صادرات-واردات آفریقا،‌ نیجریه،‌ تانزانیا،‌ ترکیه،‌ مالزی،‌ هندوستان، چین،‌ تایلند،‌تایوان ،‌اوکراین،‌ بنگلادش و مجارستان در بخش اول این کتاب گنجانده شده است.اگزیم بانک کشور کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا هم به طور مبسوط در فصل مربوط به کشورهای توسعه یافته  آورده شده است.

کتاب " اگزیم بانک ها" حاوی مطالبی است که  با هدف آشنایی با اگزیم بانک های جهان طی چند سال اخیر به تدریج در نشریه داخلی بانک توسعه صادرات به چاپ رسیده است و مجموعه آن برای استفاده پیکره کارشناسی بانک های تخصصی ایران و سایر علاقمندان منتشر شده است.

ترجمه کتاب " اگزیم بانک ها" به سفارش اداره روابط عمومی و بین الملل بانک توسعه صادرات در سال 1392 در 223 صفحه در شمارگان 2 هزار نسخه ازسوی موسسه فرهنگی گروه همکاران قلمرو نشریران به چاپ رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  1