آمایش الکترونیکی‌ اتباع‌ خارجی در ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان گلستان از اجرای طرح الکترونیکی آمایش اتباع خارجی برای نخستین بار در ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس، مهدی دهرویه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: بر اساس کمیسیون ساماندهی وزارت کشور طرح آمایش 9 اتباع خارجی از 18 خرداد در سراسر کشور آغاز می‎شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح آمایش اتباع خارجی با هدف ترغیب مشارکت اتباع برای زندگی قانونمند در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: وزارت کشور برای بهبود پناهندگان و برحسب آموزه‎های اسلامی برنامه‎های جدیدی در سال جدید اتخاذ کرده است.

اجرای طرح الکترونیکی آمایش اتباع خارجی برای نخستین بار در ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان افزود: طرح آمایش 9 در راستای تکریم ارباب رجوع و با هدف کم کردن حجم مراجعات و صرفه‎جویی در وقت و زمان انجام می‎شود.

دهرویه با بیان اینکه اکثر اتباع خارجی تبعه افغانی هستند، ابراز داشت: اتباع افاغنه طی سالیان متمادی در کشور ما حضور پیدا کردند و به راحتی در کنار مردم ایران زندگی می‎کنند که در این مدت معضل امنیتی در کشور نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور برای نخستین‎بار به صورت نرم‎افزاری و تحت وب در کشور ایران انجام می‎شود، متذکر شد: طرح آمایش اتباع خارجی تا به حال به صورت الکترونیکی در هیچ جای دنیا انجام نشده است.

با کافی‎نت‎هایی که مبالغ بیشتری دریافت کنند برخورد می‎شود

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان با بیان اینکه پناهندگان با مراجعه به سایت WWW.SAMANDEHI.NOBAT.IR باید نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند، اذعان کرد: مرحله نخست اجرای طرح شامل دریافت مدارک قبلی، و مشخصاتی که جزو اصلاحات طرح و تغییرات موردنیاز است خواهد بود.

دهرویه اضافه کرد: اتباع خارجی می‎توانند به کافی‎نت‎ها مراجعه و با پرداخت مبلغ 2 هزار و 700 تومان نسبت به ثبت‎نام خود اقدام کنند، در این راستا هیچ کافی‎نت خاصی درنظر گرفته نشده ولی درصورت مشاهده سوءاستفاده در دریافت مبالغ بیشتر شدیدا برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ستاد کنترل برای نظارت بر اجرای طرح و دفاتر وکالت پیش‎بینی شده است، خاطرنشان کرد: اتباع خارجی درصورت هرگونه سوال می‎توانند با شمار تلفن‎های 2340965 و 2340975 ارتباط برقرار کنند.

اتباع خارجی در انتخاب دفتر وکالت مختار نیستند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان با بیان اینکه دفاتر وکالت در دو شهرستان گرگان و گنبدکاووس برای اتباع خارجی درنظر گرفته شده است، ابراز داشت: دو دفتر وکالت در گرگان و یک دفتر وکالت نیز در گنبدکاووس پیش‎بینی شده و اتباع خارجی در انتخاب دفتر وکالت مختار نیستند بلکه از طریق سایت این کار انجام می‎شود.

دهرویه گفت: اتباع خارجی از شش خرداد سال جاری می‎توانند نسبت به نوبت‎گیری اقدام کنند و تا 20 تیر این مهلت پایان خواهد یافت که قابل تمدید نخواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

71  −  62  =