امکان چاپ از راه دور

با گسترش رایانش ابری، چاپگرها نیز به سمت سازگاری با این فناوری حرکت کرده‌ و امکان چاپ از روی موبایل و تبلت را بدون نیاز به نصب برنامه، درایور و اتصال‌ کابلی فراهم می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس فناوری رایانش ابری به سرعت در حال گسترش و فراگیری است و هر روز ابزارهای بیشتری خود را با این فناوری منطبق می‌کنند.

اپل یکی از پیشرویان رایانش ابری است که این فناوری را در سطح وسیعی از برنامه‌هایش از جمله Mail، Photos، Safari، iBooks و بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که در فروشگاه App Store ارایه می شوند استفاده کرده است.

فناوری AirPrint در این برنامه‌ها به کاربران iPad، iPhone و iPod touch امکان چاپ محتوای دیجیتالی متشکل از متن و عکس را می‌دهد.

عملیات چاپ بی‌نیاز از نصب برنامه، درایور و اتصال‌های کابلی، از طریق چاپگرهایی که از فناوری رایانش ابری پشتیبانی می‌کنند، انجام می‌شود.

در این راستا تولیدکنندگان چاپگر‌ نیز به سمت سازگاری و پشتیبانی از فناوری رایانش ابری حرکت کرده‌اند.

براساس اعلام اپسون تولید چاپگرهایی که از فناوری AirPrint پشتیبانی می‌کنند، نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش یافته است.

این تولیدکننده‌ بزرگ چاپگر با سازگار کردن محصولات خود با فناوری رایانش ابری، روی موبایل و تبلت از فناوری‌های Apple AirPrint و Google Cloud Print سیستم‌عامل‌های iOS و Android پشتیبانی می‌کند.

ضمن اینکه کاربر می‌‌تواند فایل‌های اسکن شده خود را به صورت مستقیم روی اکانت‌های Box، Dropbox، Evernote و Google Drive ذخیره کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  −  31  =