تغییر در ترکیب مدیران عامل بانک ها/ انقلاب بانکی در دولت سیزدهم در راه است؟

تا شب گذشته دولت ابراهیم رئیسی تصمیم داشت مدیرعامل هفت بانک‌ را تغییر دهد و هفت چهره بانکی را به ریاست بانک‌های ملی، ملت، کشاورزی، تجارت، سپه، صادرات و صنعت و معدن منصوب کند.اما به دلایلی که مشخص نیست این انتصابات متوقف شده است. انتصاباتی که ترکیب مدیرعاملان بانک‌های کشور را دگرگون می‌کند و می‌توان آن را انقلاب بانکی دولت سیزدهم نامید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دولت سیزدهم تصمیم داشت ترکیب میرعاملان بانک‌های کشور را تغییر دهد، این انتصابات متوقف شده است اما در صورت اجرا نوعی انقلاب بانکی تلقی خواهد شد.

محمدرضا فرزین، گزینه پیشین وزارت اقتصاد که حتی برنامه خود را برای تصدی این پست به رئیس جمهور اهدا کرده بود، قرار بود مدیرعامل بانک ملی شود. فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین است و در دولت محمود احمدی‌نژاد معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و مدیرعامل صندوق توسعه ملی بود.

عباس معمارنژاد نیز که در دوره وزارت فرهاد دژپسند، معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد را به عهده داشت، گزینه مدیرعاملی بانک کشاورزی است. البته برخی از انتصاب محمد طالبی به سمت مدیرعامل این بانک نیز خبر می دهند.

از هادی اخلاقی، مدیرعامل اسبق بانک ملت، نیز به عنوان گزینه مدیرعاملی بانک تجارت نام برده می‌شد. هادی اخلاقی عضو هیئت مدیره بانک سپه است.

نام آیت‌اله ابراهیمی، مدیرعامل پیشین بانک انصار نیز به عنوان گزینه اصلی مدیرعاملی بانک سپه مطرح است و رضا دولت‌آبادی گزینه ریاست بانک صادرات است. دولت آبادی معاون مدیرعامل و عضو هیئت مدیره بانک تجارت است.

در انتهای لیست انتصابات متوقف شده نام محمدرضا حسین‌زاده، مدیرعامل فعلی بانک ملی نیز به چشم می‌خورد. گفته می‌شد حسین زاده مدیرعامل بانک صنعت و معدن خواهد شد.

با این حال از شب گذشته این انتصابات متوقف شده، به نظر می‌رسد دولت در موضوع انتصاب مدیرعاملان بانک‌ها دچار تردیدهایی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  2