تشریح چگونگی استعلام سریع چک‌های بنفش صیادی با استفاده از اقلام اطلاعاتی

سخنگوی اجرای قانون جدید چک چگونگی استعلام سریع چک‌های بنفش صیادی جدید را با استفاده از اقلام اطلاعاتی تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آمنه نادعلی زاده، سخنگوی اجرای قانون چک در گفت وگو با خبرگزاری صداوسیما توضیحاتی را درخصوص «سرویس استعلام چک براساس اقلام اطلاعاتی» ارائه کرد که اهم این موارد به شرح زیر است:

از ابتدای سال جاری قانون جدید چک اجرایی شده است و دارندگان چک‌های جدید ملزم هستند، اطلاعات مربوط به چک را در سامانه صیاد ثبت کنند و چک را تحویل گیرنده بدهند. گیرنده چک نیز ضروری است نسبت به تأیید چک اقدام کند تا بتواند وجه چک را دریافت کند.

با سرویس جدیدی که برای گیرندگان در نظر گرفته شده است، افراد می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک مرکزی استعلام لازم را انجام دهند و پس از حصول اطمینان از ثبت شدن چک نسبت به دریافت آن اقدام کنند.
 
دریافت کننده چک می‌تواند در زمان مبادله چک و دریافت آن با استفاده از این خدمت و وارد کردن مبلغ و تاریخ چک و کد ملی و شناسه صیادی برای استعلام چک اقدام و اطمینان حاصل کند که که این چک به نفع گیرنده ثبت شده است.

گیرنده چک بعد از اطمینان خاطر از ثبت چک می‌تواند تایید چک را بعدا در سامانه صیاد انجام دهد.

این خدمت بیشتر مورد استفاده شرکت‌های پخش و بازاریاب‌ها و افرادی است که در طی روز تعداد زیادی چک را دریافت می‌کنند.

این سرویس در واقع استعلام فوری و سریع است که در لحظه مبادله چک انجام می‌شود و برای اطمینان از این است که صادرکننده ثبت چک را انجام داده است.

برای استفاده از این خدمت افراد باید به وب سایت بانک مرکزی مراجعه کنند و در بخش قانون جدید چک و قسمت استعلام چک با وارد کردن اقلام اطلاعاتی استعلام را دریافت کنند.

سرویس استعلام براساس اقلام اطلاعاتی چک

 

منبع: روابط عمومی بانک مرکزی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  52  =  58