اتمام حجت نهاد ناظر با استارت اپ های بیمه ای فاقد مجوز

بیمه مرکزی در ابلاغیه ای رسما اعلام کرده که از اول تیرماه هرگونه همکاری مستقیم و غیر مستقیم شرکت های بیمه و شبکه فروش با بازاریابان بیمه ای برخط فاقد مجوز ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از ریسک نیوز، بیمه مرکزی در ابلاغیه ای رسما اعلام کرده که از اول تیرماه هرگونه همکاری مستقیم و غیر مستقیم شرکت های بیمه و شبکه فروش با بازاریابان بیمه ای برخط فاقد مجوز از بیمه مرکزی در کلیه رشته های بیمه ای ممنوع است.

بیمه مرکزی تصریح کرده در صورت عدم رعایت مراتب و مشاهده نام شرکت های بیمه در سایت ها و اپلیکیشن های مربوطه برخوردهای نظارتی صورت می گیرد!

همچنین در این بخشنامه تصریح شده است، چنانچه شرکت بیمه ای به صورت مستقیم یا غیرمستقیم خارج از چارچوب ضوابط و مقررات بیمه ای اقدام به انعقاد قرارداد با استارت اپ ها نموده باشند سریعا نسبت به ابطال قرارداد مربوطه و دریافت کامل حق بیمه متعلقه اقدام و نتیجه را به بیمه مرکزی منعکس کنند.

به گزارش ریسک نیوز، در پی برگزاری چندین اتاق در کلاب هاوس با حضور شبکه فروش و مدیران بیمه مرکزی و شرکت های بیمه، نمایندگان بیمه از عدم اخذ مجوز توسط استارت اپ های بزرگ بیمه ای وفق آیین نامه کارگزاران برخط گله مند بودند که ظاهرا بیمه مرکزی بالاخره صدای آنها را شنیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  1