مایکروسافت برنامه‌ای برای پیروی از تسلا در خرید بیت کوین ندارد

رئیس مایکروسافت اعلام کرده که با وجود افزایش میزان سرمایه گذاری‌های بیت کوین (Bitcoin)، هیچ برنامه‌ای برای پیروی از تسلا در خرید این رمزارز ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، برد اسمیت (Brad Smith)، رئیس مایکروسافت (Microsoft)، اعلام کرد که با وجود افزایش میزان سرمایه گذاری‌های بیت کوین (Bitcoin)، هیچ برنامه‌ای برای پیروی از تسلا در خرید بیت کوین ندارد.

رد اسمیت طی مصاحبه‌ای به جولیا چاترلی (Julia Chatterley) از خبرگزاری CNN اعلام کرد که:

    “من هیچ گفت و گوی جدیدی در مورد بیت کوین نشنیده‌ام. اما بگذارید این یک نکته را بگویم که اگر سیاست سرمایه گذاری خود را در مورد بیت کوین تغییر دهیم، شما اولین نفری خواهید بود که متوجه آن خواهید شد.”

چاترلی بیان کرد که او مجبور شد سوالی را در راستای اینکه “تسلا بیت کوین را به تراز نامه خود اضافه کرده است” بپرسد.

از زمانی که تسلا اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است و قصد دارد این رمزارز را به عنوان روش پرداختی برای خید اتومبیل‌های الکتریکی خود بپذیرد، قیمت بیت کوین به صورت سرسام آوری افزایش یافت و امروز نیز از تراز ۵۲ هزار دلار فراتر رفته است.

یکی از کاربران توییتر به نام گز اولداسکول (Gaz Oldskool)، در توییتی این گوینه نوشت که:

    “مدیران معقول همانهایی هستند که منتظر نتیجه پرونده کمیسیون بورس و ارواق بهادار آمریکا (SEC) و ریپل (Ripple) هستند. آنها فکر می‌کنند این که بیت کوین از این پس با نظارت دقیق و مقررات مبادله شود، چندان موضوع مهمی نیست. مهم این است که بیت کوین جایگاه آینده دلار آمریکا را در بازارهای جهانی تهدید کرده است. شک نکنید که آنها این اجازه را نخواهند داد.”

در حالی که مایکروسافت ممکن نیست به این سرعت از سرمایه‌گذاری در بیت کوین کناره گیری کند، با نگاه به سابقه این شرکت از سال ۲۰۱۴ میلادی تا کنون، می‎‌توان دریافت که مشتریان این شرکت برخی از محصولات آنها را با پرداخت بیت کوین خریداری کرده‌اند.

در حالی که مایکروسافت در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری نکرده است، شرکت نرم‌افزاری دیگری به نام مایکرواستراتژی (MicroStrategy) روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد یک بار دیگر ۶۹۰ میلیون دلار وام بگیرد و آن را برای خرید بیت کوین هزینه کند. بدین ترتیب در پایان ژانویه ۲۰۲۱، این شرکت تقریباً ۷۰۷۸۴ واحد بیت کوین (معادل ۳.۶ میلیارد دلار) در اختیار خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  12  =  21