شاخص بورس به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازگشت/لیدرهای بانکی در تعادل مثبت

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و بیمه در بورس سه شنبه 21بهمن99؛

بازار سهام در سومین روز از دگردیسی جدید خود امروز نیز با معاملات متوسط کار خود را آغاز کرد و در ادامه به روند صعودی قوی تر دست یافت.رفتار امروز بازار تا حدی احتمال روندی صعودی و معقول را برای شاخص در روزهای پیش رو رقم زد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازار سرمایه پس از دوره سقوط و رکود خود این بار برگ دیگری را رو کرده است و آن هم تغییرات استراتژیک در قوانین روزمره است که قرار است از روز شنبه 25 بهمن ماه به مرحله اجرا دربیاید.

تغییراتی که در وهله اول به تدبیر و اصرار بزرگان و پیشکسوت های بورسی تدوین شده است و سپس از سوی اعضای شورای عالی بورس و رئیس جدید سازمان بورس نیز مورد استقبال و پذیرش قرار گرفته است.

انعطافی که در ماههای اخیر کمتر شاهد آن در نهاد سیاست گذار و ناظر بازار سرمایه بوده ایم.

شاخص بورس امروز نیز در ادامه روند صعودی خود که از روزهای اخیر آغاز شده است توانست با رشد 21 هزار و 626 واحدی ضمن بازگشت قاطع خود به کانال یک میلیون و 200 هزار واحد در ارتفاع یک میلیون و 214 هزار و 370 واحد ایستاد.

این رشد معادل 1.81 درصد از رشد روزانه این نماگر است که در پایان معاملات امروز به ثبت رسیده است.

شاخص هم وزن نیز گرچه با افزایش 2هزار و 972 واحدی با ثبت رشد همراه بود و توانست تا ارتفاع 423 هزار و 65 واحد ارتقا یابد اما تنها توانست معادل 0.71 درصد از رشد روزانه را برای خود رقم بزند.

سبزپوشی یکدست بانکی ها در نزدیکی سقف روزانه

گروه سهام بانک و موسسات اعتباری صبح امروز با عرضه نسبی کار خود را آغاز کرد؛اما در ادامه با غلبه تقاضا توانست به تعادل مثبت در اغلب سهام این گروه دست یابد.

به این ترتیب سهام گروه بانکی روز خود را با معاملات بالاتر از پایانی جلسه معاملاتی امروز خود را به پایان رساندند.

پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب وتجارت با 389 میلیون سهم، وپارس با 268 میلیون سهم و وبصادر با 216 میلیون سهم در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد بانک سرمایه(سمایه) با 388 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک تجارت با یک هزار و 126 میلیارد ریال، وپارس با 854 میلیارد ریال و وبملت  608 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک سرمایه با تنها 2  میلیارد ریال تعلق گرفت.

حال سهام بیمه ای؛خوب و بسیار خوب

گرچه سهام شرکت های گروه بیمه در تغییرات روزهای اخیر بورس دچار رفتارهای هیجانی نشدند،اما در ادامه با خروج برخی سرمایه گذاران و اصلاحی کوچک به مدار رشد بازگشتند.

اغلب نمادهای گروه سهام بانکی امروز با رشد و حتی برخی همچون بنو، ومعلم، اتکام، ورازی، بساما، وحکمت، وسین، دانا و ملت تشکیل صفوف خرید همراه شدند.

اما پرحجم ترین نمادهای بیمه ای در معاملات امروز به ترتیب نمادهای بیمه آسیا،بیمه کوثر و بیمه دانا به ترتیب با حجم 130 میلیون،37 میلیون و 36 میلیون بودند.

کم حجم ترین معاملات نمادهای بیمه ای نیز امروز سهم بیمه حافظ (وحافظ) با 87 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بیمه ای از نظر ارزش معاملات امروز نمادهای کوثر با بیش از 559 میلیارد ریال، آسیا با 320میلیارد ریال و ملت با 237 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز گروه بیمه ای نیز به معاملات بیمه اتکایی ایرانیان(اتکام) با 5 میلیارد ریال تعلق گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  4  =