نرخ ارز دوباره به ۲۰ هزار تومان می‌رسد

رئیس کل بانک مرکزی:

همتی گفت: انتظارات نرخ ارز تعدیل خواهد شد و قیمت دوباره به ۲۰ هزار تومان و حتی کمتر هم می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، همتی رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌و‌گوی ویژه خبری امشب ۱۲ بهمن ماه با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به بررسی عملکرد بانک مرکزی پرداخت.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه بنده خبرنداشتم بانک ها به خاطر کد شهاب حساب ها را مسدود کرده اند گفت: یکی دو تا از بانک‌های ما اقدام به مسدود کردن حساب ها کرده بودند، چند سالی است که به بانک‌ها گفته ام که با مردم ارتباط برقرار کنند و از همه بخواهند تا کد ملی اتباع خارجی را اخذ کنند تا همه هویت داشته باشند .

او اظهار کرد: از ۶ بهمن ماه کار را شروع کردیم تا در ساتنا اگر فردی هویت نداشته باشند نقل و انتقال مالی صورت نگیرد ، اما به یکباره متوجه شدم که حساب عده ای مسدود شده است ، بنده همان شب با مدیران بانک‌ها تماس گرفتم و دستور دادم که یک ماه کار را به عقب بیندازند و از مشترکین بخواهند که موضوع را جدی بگیرند و کسانی که کد ملی ندارند کد شناسه را به بانک ارائه بدهند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد : بیشتر هدفمان این است تا جلوی پولشویی را بگیریم لذا این هدف بر اساس مصوبات شورای عالی مبارزه با پولشویی و اقدامات تروریستی است. این کار را باید انجام دهیم و تاکید کرده‌ایم تا بانک‌ها اقدام به این عمل کنند اما برخی از بانک‌ها بی‌تدبیری کردند، همه موضوعات به بانک مرکزی ارتباطی ندارد .

همتی بیان کرد: استفاده از مکانیزم ساتنا از سوی اتباع خارجی اگرچه در اواخر هفته گذشته دردسرساز شد، اما بانک مرکزی اعلام کرده که مهلت دریافت کدشهاب از سوی این گروه به مدت یک‌ماه تمدید شده است.

او تاکید کرد: علت نوسان ارز بیشتر روانی است مسئولان باید در اظهاراتشان دقت کنند. به سرکوب نرخ ارز اعتقادی ندارم اما انتظارات نرخ ارز تعدیل خواهد شد و به زیر ۲۰ هزار تومان می رسد.

رئیس کل بانک مرکزی از رشد فروش نفت و درآمدهای نفتی خبر داد و گفت: از منابع بلوکه شده خود در عمان استفاده کردیم و در مقابل، از کره‌ای ها برای عدم آزادسازی منابع خود شکایت خواهیم کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  3