افزایش پهنای باند به دستور من بوده است

روحانی:

رییس‌جمهوری با حمایت از وزیر ارتباطات، افزایش پهنای باند کشور را دستور خود خواند و تاکید کرد: کسی را برای پهنای باند نباید محاکمه کنند. این مسئله دستور من بوده است. اگر کسی را می‌خواهید محاکمه کنید، باید مرا محاکمه کنید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و با بیان اینکه باید نسل جوان را با این انقلاب کاملا آشنا و آگاه کنیم، اظهار کرد: واقعا هر پیروزی که بدست آمد بعد از سختی‌ها بود. سختی‌های فراوانی بر مردم، راهبران و رهبران و آنهایی که در زندان و در تبعید و در فشار بودند و فرزندان خود را در راه انقلاب فدا کردند گذشت. اما خداوند در هرکجا که احساس می‌کنید گشایشی دیگر نیست،  گشایشی را به وجود می آورد.

رییس جمهوری گفت: انتخاب برای امام (ره) در آن شرایط سخت بود؛ آنجا ماندن به معنای فعالیت نکردن بود، رفتن به کشور دیگر را هم امتحان کرده بودند؛ کشور مسلمان که نگذاشتند وارد شود. خداوند این راه را پیش پای  امام (ره) گذاشت که به نجف برنگردد و همان جا شب در بغداد توقف کند و از آنجا تصمیم بگیرد و به پاریس حرکت کند؛ به امام گفته بودند که شما اگر با یک هواپیمایی وارد پاریس شوید در فرودگاه و در بدو ورود ویزای سه ماهه می گیرید و نیاز به هماهنگی قبلی نیست. ما و هرکسی که وارد پاریس می شد ویزای سه ماهه دریافت می کرد.

روحانی افزود: خداوند راه روان و آسانی پیش پای این انقلاب گذاشت و امام به پاریس رفت. ایشان اول در یک محله به نام کشان، خانه یکی از دوستان رفت، دو روز آنجا بود که جمعیت همه فهمیدند، اهالی آپارتمان از رفت و آمدها شکایت کردند و فشار بعدی باعث شد که امام (ه) به روستایی در اطراف پاریس رفتند. فضا و باغی که متعلق به یکی از ایرانیان بود در اختیار امام (ره) گذاشته شد که فضای نماز جماعت و مصاحبه بود.

وی با اشاره به اینکه خداوند راه را برای امام باز کرد؛ یادآور شد: امام نه رادیو، نه تلویزیون، نه روزنامه داشت اما همه رادیو و تلویزیون های دنیا را خداوند در اختیار امام (ره) گذاشت. موضوع عجیبی واقعا از معجزات انقلاب بود. امام (ره) به محض این که اعلام می کرد که سخنرانی کوتاه و یا مصاحبه ای دارد تمام دوربین‌ها از قاره آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا، ‌همه جا متمرکز می شد.  

رییس دولت تدبیر و امید گفت: تصمیم امام (ره) برای بازگشت به ایران تصمیم بزرگی بود؛ ‌شرایطی نبود که تصمیم بگیرد وارد ایران شود. نیروهای مسلح، نیروهای امنیتی، پلیس و قدرت‌های دولت آن زمان مستقر بودند و به ظاهر نخست وزیر حاضر بود. به ظاهر شاه فرار کرده بود اما همه سر جای خودشان بودند و تهدید هم کردند که هواپیمای امام (ره) اگر وارد فضای ایران شود سرنگون خواهد شد اما  امام (ره) اعتنا نکرد.  

وی افزود: بار اول که بنا بود امام ایران بیاید که ششم بهمن سال ۵۷ بود و فرودگاه‌ها بسته شد و نتوانست بیاید. آن شب امام با جمع یارانش صحبت کرد و گفت کسی با من نیاید این سفر خطرناک است. یعنی شبیه آن چه در تاریخ از شب عاشورای ابی عبدالله الحسین (ع) می شنویم که معروف است آن حضرت بیعت را از همه برداشت و فرمود شب راه باز است و بروید؛ شبیه چنین حالتی آن شب در نوفل لوشاتو پیش آمد. امام (ره)  با همه خداحافظی کرد.  هرچند آن سفر لغو شد اما چند روز بعد در ۱۲ بهمن امام (ه) به ایران سفر کردند، سفر خطرناکی بود اما خداوند گشایش را فراهم کرد.

 رییس جمهوری در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه مردم ایران، مردم ویژه و بلندی از نظر اراده هستند، اظهار داشت: این ملت با این اراده و روحیه بزرگ، در کنار امام ایستادند و هرچه امام گفت گوش کردند. امام گفت به خیابان آمده و حکومت نظامی را بشکنید و آنها این حرف‌ها را گوش کردند. امام گفت انقلاب پیروزی خون بر شمشیر و گلوله است، آنها گوش کردند و سرانجام، بزرگترین پیروزی تاریخی نصیب مردم شد.  

وی ادامه داد: روزی امام پیروز شد که آمریکایی‌ها امید داشتند، کودتا کنند و اروپایی‌ها امید داشتند شرایط را عوض کنند و هیچ کدام از قدرت‌های دنیا از شرق و غرب موافق انقلاب نبودند.  

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در دل و اذهان مردم جهان نسبت به انقلاب احترام وجود دارد، تصریح کرد: ابرقدرت‌ها هرچند مردم و انقلاب را اذیت کردند ولی واقعیت این است که ملتی از اسارت نجات یافت، دست استعمارگران را قطع کرد و امروز در این کشور اراده و آرای ملت حاکم است.

به گفته روحانی، تا روزی که در حکومت جمهوری اسلامی همه کاره رای مردم است، ما شکست نمی‌خوریم. اگر در رای مردم اما و اگر ایجاد کردیم و گفتیم مهم نیست پای صندوق ۵۰ درصد یا ۸۰ درصد باشند، ممکن است این لطف خدا را از دست بدهیم. البته ان‌شاالله که این مسئله پیش نمی‌آید.  

وی با اشاره به شرایط کنونی دهه فجر امسال خاطرنشان کرد: امسال آماده جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. شکل آن به خاطر کرونا متفاوت است ولی دل‌ها سرشار از شور انقلابی است. دشمنان ما چه فکر می‌کردند. همان سال مقاماتی در تلویزیون‌های غربی آمدند و گفتند این انقلاب۶ ماه عمر نخواهد داشت. البته چند سال قبل هم آقایی گفت سال ۹۷ جشن انقلاب را نخواهیم داشت.

رییس جمهوری افزود: این حرف‌ها، حرف‌های دست چندم است. حرف اول آنها این بود که انقلاب مستقر شود، نمی‌خواستند صندوق آرا باشد اما وقتی دیدند دهم و یازدهم فروردین ۵۸ مردم با نظم و ترتیب در صف رای هستند و ۱۲ فروردین نتایج آن اعلام شد.

روحانی با بیان اینکه امسال با ویژگی دیگری انقلاب را جشن می‌گیریم، ابراز داشت: از یک طرف کسانی می‌خواستند با تروریسم اقتصادی ما را زمین زده و سال قبل و قبل‌تر بر این کشور حاکم شوند. هرچند مردم سختی را بر خود هموار کردند اما اهداف بلند ملی انقلابی، دینی و وظایف ملی و شرعی خود را فراموش نکردند.  

وی اضافه کرد: ممکن است از دولت و مسئولان هم گلایه داشته باشند و بگویند فلان‌جا چرا این کار و آن کار را نکردید اما وقتی پای ایران، تمامیت ارضی، استقلال کشور و نظام جمهوری اسلامی به میان می‌آید، همه درد، غم، رنج و مشکلات فراموش می‌شود و آن هدف بلند پیشروی آنها قرار می‌گیرند و می‌خواهند از آن حفاظت کنند.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در شرایط کرونا فضای مجازی به فضای تنفس برای مردم تبدیل شده است، ابراز داشت: در ماه‌هایی که ناچار بودیم به مردم بگوییم کسب و کار خود را تعطیل کنید، به بچه‌ها گفتیم مدرسه و دانشگاه نروید، اگر این فضای مجازی نبود، دانش‌آموزان و دانشجویان چه کار می‌کردند و چگونه درس می‌خواندند؟ مردم در این شرایط چگونه سرگرم می‌شدند؟  

وی با تشکر از وزیر ارتباطات و وزیر سابق بیان کرد: آنها کار بزرگی کردند. پهنای باند کار عظیم و بزرگی برای کشور است. کسی را برای پهنای باند نباید محاکمه کنند. این مسئله دستور من بوده است. اگر کسی را می‌خواهید محاکمه کنید، باید مرا محاکمه کنید.  

روحانی با بیان اینکه پهنای باند یعنی آزادی مردم در کسب و کار الکترونیکی، یادآور شد: پهنای باند یعنی از ثبت سفارش تا بانک مرکزی تا گمرک تا ورود کالا و انبارها، همه را مردم ببینند. پهنای باند یعنی مبارزه با فساد. کسی نمی‌تواند با مبارزه با فساد مخالف باشد. اگر کسی را می‌خواهید برای مبارزه با فساد احضار کنید، باید مرا احضار کنید، نه اینکه وزیر مرا احضار کنید.  

وی با بیان اینکه همه وزرا تلاش می‌کنند، عنوان کرد: فضای مجازی شغل و کسب و کار برای مردم درست کرده، آموزش درست کرده، معلم و خانواده و دانش‌آموز را به همدیگر مرتبط کرده است. البته مشکلاتی هم دارد که کسی منکر آن نیست. اگر وزیر راه ما جاده و اتوبان درست کرد و در آن تصادف شد، باید وزیر راه را احضار کرد؟ باید متخلف را دستگیر کرد. باید پلیس مراقبت کند. شما می‌خواهید وظایف پلیس و دوربین را به گردن وزیر راه بیندازید. وظایف راننده را برعهده وزیر راه بیندازید.  

رئیس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: جاده و اتوبان باید باشد، اتومبیل هم باشد. نمی‌شود گفت چون مرکب‌های دیگر هستند، اتومبیل نباشد. وقتی ماشین، ریل، هواپیما، قطار و اتومبیل می‌آوریم، تصادف و تخلف هم ممکن است. باید جلوی تخلف را گرفت. باید فرهنگ‌سازی کرد. کسی که پشت فرمان می‌نشیند، باید آموزش دیده باشد و سواد رانندگی داشته باشد، باید مراقبت کرد.  

روحانی با بیان اینکه در فضای مجازی هم ممکن است مانند فضای حقیقی تخلف و دزدی کنند، گفت: ممکن است ایمان جوانان ما را هدف بگیرند. رها کردن فضای مجازی غلط است، بستن آن هم اشتباه است. اگر فضای مجازی نبود چگونه بیماران کرونایی را کنترل کنیم؟ اگر فضای مجازی نبود، چگونه جلوی شیوع کرونا را بگیریم؟ فضای مجازی در سلامت آموزش نشاط مردم کمک کرده است.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄  8  =