سُرخی بازار از وزیر صمت!/ بی اعتنایی سهام بیمه‌ای به ریزش بازار

گزارش فعالیت سهام شرکت‌های بانک و بیمه در بورس سه شنبه 16دی99؛

دادوستد امروز بازار نشانه‌ای از پیگیری روند صعودی دیروز را به همراه نداشت؛ چرا که وزیر صمت با ابلاغ شیوه‌نامه جنجالی خود بار دیگر بر قیمت‌گذاری دستوری فولاد تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، صبح امروز رزم حسینی؛ وزیر صمت پس از مخالفت های فراوان نمایندگان مجلس، معاون اقتصادی رئیس جمهور و حتی مشاور مقام معظم رهبری با شیوه نامه جدید عرضه زنجیره فولاد با تکیه بر همان دلایل مطرح شده قبلی خود اقدام به ابلاغ طرح خود کرد و حتی بورس کالا را عامل افزایش قیمت فولاد خواند.

اظهارات وزیر نه تنها سبب ایجاد فشار عرضه شدید در سهام گروه فلزات اساسی شد، بلکه هم به دلیل لیدر بودن سهم هایی همچون فولاد و هم ایجاد ترس از اجرای سیاست گذاری قیمت دستوری، کلیت بازار را تنها یک روز پس از پدیدار شدن نشانه هایی از بازگشت به سمت ریزش کلی و تشکیل صفوف فروش هدایت کرد.

این مساله سبب افت 24 هزار و 272 واحدی شاخص کل بورس و عقبگرد این نماگر به ارتفاع یک میلیون و 350 هزار و 211 واحد شد.
ترس از ریزش شاخص سازها پول را به سمت سهام کوچک هدایت کرد و همین مساله سبب رشد نسبی 2 هزار و 891واحدی شاخص هم وزن و ارتقاء اندک آن در ارتفاع 465 هزار و 373 واحد شد.

تحولات روز سهام گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری

سهام گروه بانکی امروز با وجود افشاها و اخبار مثبت دیروز و امروز تحت تاثیر جو کلی بازار به سمت افزایش عرضه و صف فروش رفتند.حتی نماد بانک ملت با وجود انتشار اثر رد دیون سهام دولت و اظهار نظر میدرعامل خود مبنی بر ایجاد شرایط افزایش سرمایه باز هم چاره ای جز ایجاد صف فروش پیش روی خود ندید.

امروز سه نماد بانک تجارت، صادرات و ملت با حجم های 615 میلیون، 439 میلیون و 240 میلیون به ترتیب پرحجم ترین نمادهای گروه بانکی بودند.

همچنین این سه نماد با ارزش هایی معادل یک هزار و 962میلیارد ریال،یک هزار و 332 میلیارد و یک هزار و 115 میلیارد ریال از نظر ارزش معاملات در رده اول تا سوم گروه بانکی قرار گرفتند.

اخبار روز بورسی-بانکی

وملل: تهاتر مطالبات موسسه ملل با سهام پدیده شاندیز اجرا شد. محمدرضا مروجی، قائم‌مقام موسسه اعتباری ملل در خصوص پدیده شاندیز گفت: ما از شرکت پدیده شاندیز و گروه ساختمانی پدیده شاندیز به‌جای مطالبات موسسه با توجه به تصمیمات اتخاذی، سهام دریافت کردیم؛ دارایی موسسه در سهام پدیده شاندیز در حال حاضر با سود دو هزار میلیارد ریالی مواجه است و با توجه به معافیت مالیاتی که برای این سرمایه‌ گذاری از سوی دولت در نظر گرفته‌شده این سهام به‌عنوان سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شوند.

وپارس: شرکت گسترش ساختمانی لوتوس پارسیان به نمایندگی از طرف بانک پارسیان در نظر دارد نسبت به فروش املاک مازاد بانک پارسیان از طرق مزایده اقدام نماید.شرکت بانک پارسیان (سهامی عام) در نظر دارد تعداد 000ر900ر199ر1 ( یک میلیارد و یکصد و نود و نه میلیون و نهصدهزار) سهم، معادل 99/99 درصد از کل سهام شرکت گروه داده پردازی پارسیان (سهامی خاص) را بصورت یکجا از طریق مزایده بصورت 50 درصد نقد و الباقی طی اقساط دوساله به بالاترین قیمت پیشنهادی واگذار نماید.

تحولات روز سهام گروه بیمه و صندوق های بازنشستگی

اغلب نمادها در گروه سهام بیمه ای امروز بدون توجه به ریزش سایر گروهها و نمادها پُرتقاضا ظاهر شدند و حتی به صف خرید نیز رسیدند.
بیمه البرز،بیمه دانا و بیمه کوثر به ترتیب با حجم معاملاتی بالغ بر 117میلیون،92 میلیون و 65 میلیون پرحجم ترین نمادهای بیمه ای امروز معاملات بورس بودند.

نمادهای دانا، ودی، وتعاون، وسین، بساما، ورازی، وآفری و وسرمد امروز بی اعتنا به ریزش بازار در سقف قیمتی و حتی اغلب با صف خرید همراه بودند.

اخبار روز بورسی-بیمه ای

دانا: بیمه دانا افزایش سرمایه خود را ثبت کرد. بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ 1,500,000 میلیون ریال به‌مبلغ 4,000,000 میلیون ریال ( از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ 2500000 میلیون ریال ، )در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

اتکام: عرضه عمده سهام غيرمديريتي در نماد معاملاتي (اتکام4) انجام می شود. سهام غيرمديريتي شرکت بيمه اتكايي امين (سهامي عام) در نماد معاملاتي (اتکام4) با قيمت پايه هر سهم معادل قيمت پاياني روز قبل از عرضه به اضافه 20 درصد به شرط آنکه از مبلغ 10،830 ريال کمتر نباشد، روز شنبه مورخ 1399/10/20 از طريق بازار دوم فرابورس ايران، مورد عرضه قرار مي‌گيرد.

بساما: شرکت بیمه سامان در دوره 6 ماهه منتهی به 1399/06/31 به ازای هر سهم 3,372 ریال سود محقق کرده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2,118درصد افزایش داشته است.«بساما» با سرمایه ثبت شده 1,750,500 میلیون ریال طی عملکرد 6 ماهه منتهی به 1399/12/30 مبلغ 5,901,898 میلیون ریال سود محقق کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  −  32  =