توضیحی که در کنگره آمریکا درباره بیت کوین ارائه شد

بیش از ده سال از پیدایش بیت کوین می‌گذرد ولی همچنان عده زیادی آن را کلاهبرداری می‌دانند یا آن را به طور صحیح نفهمیده‌اند. این موضوع با توجه به پیچیده و جدید بودن مفاهیم ارائه شده توسط بیت کوین برای یک فرد معمولی قابل درک است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هر چند شخصی به نام پیتر ون والکنبورگ،‌ دو سال گذشته در کنگره آمریکا توضیح فوق‌العاده و در عین حال مختصری از بیت کوین ارائه داد. والکنبورگ مدیر ارشد تحقیقات در موسسه غیرانتفاعی کوین‌سنتر است که تمرکز آن بر روی سیاست‌گذاری‌های عمومی تاثیرگذار در ارزهای دیجیتال است. توضیح وی درباره بیت کوین در ویدیوی زیر می‌تواند نمونه خوبی از معرفی ساده بیت کوین به بقیه افراد باشد.

وقتی کسی این سوال را مطرح می‌کند که بیت کوین چیست، حتی علاقه‌مندترین افراد حوزه نیز برای پاسخ به این سوال با چالش مواجه می‌شوند. توضیح ساده بیت کوین برای افرادی که دانش قبلی درباره آن ندارند یا از پیش‌زمینه‌های علمی آن چیزی نمی‌دانند همواره سخت بوده است.

اما والکنبورگ با ارائه توضیحی شفاف از بیت کوین بدون نیاز به اطلاعات فنی یا پیش‌زمینه‌ای درباره ارزهای دیجیتال می‌گوید:

[بیت کوین] به شما اجازه می‌دهد که ارزش را تنها با استفاده از کامپیوتر و اتصال اینترنت از هر جایی در دنیا دریافت کنید و به هر جایی بفرستید. بر خلاف ابزارهای دیگری که برای ارسال پول در سراسر اینترنت وجود دارد، بیت کوین بدون نیاز به اعتماد به واسطه کار می‌کند.

او در ادامه دلیل انقلابی بودن این فناوری را توضیح می‌دهد و از آن به عنوان عامل دموکراتیک‌سازی صحبت می‌کند که عمومی و در دسترس همه است. شاید توضیح ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، در وایت پیپر آن برای افراد فنی قابل درک باشد اما زبان والکنبورگ در این ویدیو برای یک فرد معمولی مناسب است.

 

منبع: ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7