پی‌پال، غول پرداخت جهان، وارد حوزه ارزهای دیجیتال می‌شود

شایعات تایید شد:

پی‌پل، یکی از بزرگترین شرکت‌های حوزه پرداخت، به‌صورت رسمی اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۱ وارد حوزه ارائه خدمات ارزهای دیجیتال خواهد شد. پیش‌تر شایعاتی مبنی بر ورود پی‌پال به این حوزه منتشر شده بود ولی حالا این شایعات رسماً تأیید شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کاربران این شرکت از اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال از فروشگاه‌هایی که از خدمات پی‌پال بهره می‌برند، خرید کنند.

تسویه‌حساب‌ها در سیستم پی‌پال، همانند سرویس‌های نظیر بیت‌پی (BitPay)، به‌صورت ارزهای رایج انجام می‌گیرد. به‌عبارت دیگر، فروشنده هزینه کالا و خدمات خود را به‌صورت ارزهای فیات دریافت می‌کند و پی‌پال کار تبدیل ارز دیجیتال به ارز رایج را انجام خواهد داد.

پی‌پال اعلام کرده است که در ابتدای کار از ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین پشتیبانی خواهد کرد. این شرکت خدمات پرداخت خود به‌صورت ارزهای دیجیتال را با همکاری پکسوس (Paxos) ارائه می‌کند. پی‌پال همچنین موفق به اخذ مجوز از سازمان خدمات مالی ایالت نیویورک شده است.

علاوه بر خدمات پرداخت با استفاده از ارزهای دیجیتال، کاربران پی‌پال می‌توانند مستقیماً از طریق نرم‌افزار این شرکت، اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کنند. برای این کار، پی‌پال یک کیف پول مخصوص ارائه خواهد کرد و خرید و فروش‌های کاربران از طریق این کیف پول انجام خواهد گرفت.

شرکت پی‌پال با بیش از ۳۴۶ میلیون حساب فعال، تنها در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۲۲۲ میلیارد دلار تراکنش را پردازش کرده است. این شرکت یکی از اعضای اولیه انجمن لیبرا هم بود. اما به‌دلیل فشار‌های قانون‌گذاران، ناچار به خروج از این انجمن شد.

اوایل امسال شایعاتی مبنی بر ورود پی‌پل به حوزه ارزهای دیجیتال منتشر شده بود. کاربران ارزهای دیجیتال همواره از پی‌پال به‌دلیل ذات متمرکز و سیاست‌های غیرمنصفانه در کنترل دارایی‌های کاربران انتقاد می‌کردند.

البته اخبار تکمیلی نشان می‌دهد که خبر ورود پی‌پال به حوزه ارزهای دیجیتال، به‌معنای استفاده از بیت کوین در پرداخت‌های مربوط به پی‌پال نیست. طبق اظهارنظر پلن‌بی (PlanB)، از فعالان مطرح حوزه بیت کوین در توییتر، پی‌پال فقط خدمات خرید، فروش و نگه‌داری بیت کوین را انجام خواهد داد.

 

منبع: ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =