چین پیشرو در رقابت ارز دیجیتال

در حالی که سایر کشورها تلاش های مشابهی را برای راه اندازی ارز ملی دیجیتال انجام داده اند، اما حرکت دومین اقتصاد بزرگ جهان از اهمیت بالاتری برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی چین در راه اندازی اولین ارز مهم دیجیتال حاکم بر جهان پیشرفت های مداوم داشته است. این در حالی است که اتحادیه اروپا نیز در تلاش است یوروی دیجیتال را معرفی کند.

تصور کنید که برای برداشت پول نقد به بانک بروید، فقط اینکه دیگر به صورت حضوری به بانک نمی روید و پول نقد هم نمی گیرید. اگر برنامه بانک مرکزی چین برای یوان دیجیتال موفقیت آمیز باشد، آینده می تواند برای همه تغییر کند.

از اوایل سال جاری، چین به تدریج آزمایش نخستین ارز دیجیتال مورد حمایت بانک مرکزی خود را با نام «دی سی ای پی» یا "پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال" انجام داده است.

در حالی که سایر کشورها تلاش های مشابهی را برای راه اندازی ارز ملی دیجیتال انجام داده اند، اما حرکت دومین اقتصاد بزرگ جهان از اهمیت بالاتری برخوردار است.

چندلر گوا، پیشگام و میلیونر بیت کوین، در ماه آگوست به بی بی سی گفت: "در آینده، همه از «دی سی ای پی» استفاده خواهند کرد."

در حالی که شایعاتی بوده مبنی بر اینکه «دی سی ای پی» ممکن است از سال جاری برای استفاده عموم مردم توزیع شود، اما بانک مردم چین قصد دارد ارز مورد نظر را برای بازی های المپیک زمستانی بعدی استفاده کند که برای فوریه 2022 در پکن برنامه ریزی شده است.

در صورت موفقیت در پروژه، یوان دیجیتال می تواند نیاز به پول نقد فیزیکی و خدمات پرداخت آنلاین مانند «پی پل» را از میان بردارد و راهی دیگری باشد که چین از آن طریق سلطه جهانی آمریکا را به چالش بکشد.

«دی سی ای پی» یک ارز دیجیتال است که توسط یوان پشتیبانی می شود. برخلاف بیت کوین و سایر رمز ارزها، که ارزش آنها ممکن است از نظر اکثر دولت ها اصلا قابل استفاده گسترده نباشد، باعث می شود برای نامناسب باشد، «دی سی ای پی» به اندازه یوان فیزیکی پایدار خواهد بود.

هر یوان دیجیتال مانند وجه نقد، توسط بانک مرکزی چین ایجاد، امضا و صادر می شود. برخلاف پول نقد، این بانک توانایی ردیابی حرکت هر قطعه ارز دیجیتالی را که در اختیار دارد، حفظ می کند.

بانک های تجاری «دی سی ای پی» را به مشتریان خود توزیع می کنند ، آنها می توانند ارز را از حساب های بانکی خود در کیف پول های دیجیتال یا اپلیکیشن ها بارگیری کنند، درست مثل گرفتن پول نقد از دستگاه خودپرداز.

منبع: دویچه وله
مترجم: فرزانه اسکندریان

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  +    =  81