از تهدید تا تغییر/ شکاف بزرگ سرمایه احتمالی بانک‌های چین

بانک‌های جهان در دوران کرونا؛

در حالیکه پاندمی ویروس کرونا اقتصاد جهان را با تهدیدهای غیرقابل‌پیش‌بینی روبرو کرد، بانک‌های در بخش‌های مختلف جهان همزمان با احساس خطر به فکر راه‌حل‌های جدیدافتادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با وجود تلاش‌ها در کشور چین، بهبود بهره‌وری اعتباری سیستم مالی در نتیجه شوک ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا علی‌رغم توسعه دیجیتالی در سال 2020 دچار افت موقت خواهد شد.

این در حالی است که طبق گزارش «فیچ ریتینگ» کمبود سرمایه احتمالی بانک‌ها به دلیل اختلال "اعتبار ناکارآمد" در سال‌های اخیر ثابت شده است.

این تحلیل پیامدهای احتمالی پیش روی بخش بانکی را تحت یک تحلیل سناریوی فرضی بررسی کرده که براساس داده‌های پایان سال 2019، بخشی از اعتبار ناکارآمد دچار اختلال بود. تخمین زده می‌شود که اعتبار ناکارآمد می‌تواند به میزان 15 -22 درصد از کل اعتبار پایان سال 2019 باشد، و این می‌تواند منجر به شکاف بالقوه 9.5 و 19.5 تریلیون رنمینبی، یا 10 تا 20 درصد از تولید ناخالص داخلی، را در بر بگیرد.

استفاده از دستیار هوشمند در بانك U.S. Bank

قرنطینه در دوران بحران کرونا شرکت‌های بزرگ بانکی را مجبور کرد که از عملیات خرد در شعب به بانکداری موبایلی و انجام عملیات در ماشین بدون پیاده شدن سرنشین (Drive Thru) روی‌ آورند. بانك U.S. Bank  در این میان سرویسی به نام U.S. Bank Smart Assistant راه‌اندازی کرد و خود را به عنوان جدیدترین موسسه مالی در ترکیب دستورات صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی با اپلیکیشن موبایلی بانک معرفی کرد.

طراحی اپلیکیشن قابل تنظیم بانک السلام بحرین

بانک السلام بحرین نیز اخیرا از راه‌اندازی جدیدترین اپلیکیشن بانکی دیجیتال خبر داد. این اپلیکیشن جدید مجموعه ای کامل از خدمات بانکی موبایلی مشتری محور را از جمله حساب‌های خانوادگی، پردازنده دیجیتال و طیفی گسترده از ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیز را ارائه می‌دهد که می‌توان آنها را سفارشی‌سازی کرد.

همچنین از این بستر می‌توان محصولات و خدمات جدید را مورد استفاده قرار داد. از جمله ویژگی‌های جدید این اپلیکیشن روش‌های تایید هویت و امنیت بالا و همچنین افتتاح حساب شخصی و خانوادگی بدون مراجعه به بانک است.

اینگونه به نظر می‌رسد که بانک‌های جهانی با وجود چالش‌های جدید ناشی از پاندمی کرونا رفته رفته با پیشرفت با ثبات و پایایی با ارزیابی محیطی همراه شوند.

مترجم: فرزانه اسکندریان

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  3  =