افزایش بیمه عمر با اپلیکیشن سلامت مبتنی بر فین‌تک

پیگام اپلیکیشنی در حوزه سلامت مبتنی بر فین‌تک است؛ به طوری که با ایجاد انگیزه در حوزه سلامت، کاربران را تشویق به پیاده‌روی مستمر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پیگام، با همکاری با شرکت بیمه سامان خدمات جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به این صورت که کاربر با پیاده‌روی مداوم می‌تواند اندوخته بیمه‌عمر خود را نزد شرکت بیمه‌ای افزایش دهد. هم اکنون این سرویس برای دارندگان بیمه عمر سامان در دسترس است.

محمدحسن محمدی، هم‌بنیانگذاران استارتاپ پیگام درباره این همکاری می‌گوید: «این طرح با هدف حمایت از افزایش تحرک بدنی و تنوع در نوع ارائه بیمه عمر به صورت مشترک بین بیمه سامان و پیگام اجرا شده است که اولین قدم آن افزایش اندوخته بیمه عمر براساس پیاده روی کاربر بوده است.»

حامد اکبری دیگر بنیانگذار این استارتاپ معتقد است این اقدام می‌تواند نگرش جدیدی را برای سایر فعالان حوزه اینشورتک (فناوری‌های بیمه‌ای) ایجاد نماید تا نسبت به نوع ارائه بیمه بتوان از راهکاری جدید استفاده کرد.

او در ادامه گفت: «از آنجایی که پیگام این قابلیت را دارد تا به اکثر حوزه‌ها متصل شود، یکی از اهداف ما حوزه بیمه‌ای بوده است چرا که افزایش تحرک بدنی منجر به افزایش سلامتی شده و این موضوع بر روی ریسک شرکت‌های بیمه‌ای در حوزه بیمه‌های عمر تاثیرگذار بوده است.»

محمدی با اشاره به انحصاری بودن این همکاری گفت: «مطابق توافق صورت گرفته با شرکت بیمه سامان، این همکاری انحصاری نبوده و پیگام می‌تواند به دیگر شرکت‌های بیمه‌ای نیز سرویس خود را ارائه کند به همین منظور پیگام مذاکرات خود را با دو شرکت بیمه‌ای دیگر در داخل کشور نیز آغاز کرده است که به‌علت عدم قطعیت پس از توافق نهایی، نام شرکت‌های جدید بیمه‌ای اطلاع رسانی خواهد شد.»

گفتنی است که این سرویس در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ همزمان با رونمایی از مرکز نوآوری پلنت در کارخانه نوآوری آزادی تهران در حضور غلامرضا سلیمانی، رئیس بیمه مرکزی و احمدرضا ضرابیه، مدیرعامل شرکت بیمه سامان رونمایی آزمایشی شد و پس از یکسال جلسات مداوم با شرکت بیمه سامان درخصوص نوع ارائه سرویس منطبق بر قوانین بیمه مرکزی به ساختار مشخصی جهت اجرا و پیاده سازی رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  32