مدیرعامل بازار متشکل ارزی بعد از ۱۳ماه کناره‌گیری کرد

با کناره‌گیری محمود شکسته‌بند، امیر عباس میرزایی به عنوان مدیرعامل شرکت مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمود شکسته‌بند در حالی فرودین سال گذشته و از ابتدای فعالیت شرکت مدیریت بازار متشکل معاملات ارز، مدیرعامل شده بود که بعد از حدود 13 ماه اقدام به کناره گیری کرد تا امیرعباس میرزایی عهده دار این سمت شود.

میرزایی پیش از این عضو هیات مدیره این شرکت بوده و شکسته‌بند بعد کناره‌گیری به عنوان عضو هیات مدیره به فعالیت ادامه می‌دهد.

شکسته‌بند پیش از مدیرعاملی شرکت مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران، مدیرعامل صرافی بانک ملی ایران بوده است.

براساس این گزارش، بازار متشکل ارزی بر اساس مصوبه 18 دی 97 شورای پول و اعتبار و به منظور ساماندهی و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارا، تشکیل شد تا ارزها در آن به صورت نقد، مطابق مقررات این مصوبه و سایر مقررات مرتبط با آن در بستر الکترونیکی مورد معامله قرار گیرند.

این بازار با عنوان یک بازار خارج از بورس با هیئت مدیره‌ای متشکل از پنج شخص حقوقی شامل یکی از شرکت‌های فعال در زمینه خدمات انفورماتیک بانک مرکزی، فرابورس،‌ کانون صرافان ایران، کانون بانک‌های خصوصی و کانون بانک‌های دولتی آغاز به‌کار کرده است.

بازار متشکل ارزی همچون ارکان بازار سرمایه از تابلوی معاملاتی مستقلی برخوردار خواهد بود که تحت نظارت بانک مرکزی راهبری خواهد شد و نرم‌افزار معاملاتی آن مبتنی بر بستر نرم‌افزار بومی شرکت فرابورس است که به طور مستقل در این بازار فعالیت خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  36