عدم دسترسی کاربران ایرانی به سایت چند بانک انگلیسی و آمریکایی

شماری از بانک‌های آمریکایی و انگلیسی امکان دسترسی به سایت‌های خود را به کاربران ایرانی نمی‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، برخی از بانک‌ها در راستای اجرای مجموعه قوانین معروف به تحریم‌های نظام مالی ایران یا IFRS که توسط دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ( OFAC) وضع شده‌اند، اجازه دسترسی به سایت‌های خود را از طریق IP‌های ایرانی نمی‌دهند.

بانک استاندارد چارترد، پی ان سی بانک، یو اس بن کورپ، سیتی گروپ و جی پی مورگان از جمله این بانک‌ها هستند. بانک استاندارد چارترد که در سال ۱۹۶۹ تاسیس و مقر اصلی آن در شهر لندن قرار دارد، پیش‌تر به‌خاطر آنچه نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران وکوبا خوانده شده بود توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا جریمه سنگینی شد.

طبق اطلاعیه این بانک، خدمات بانکداری آنلاین استاندارد چارترد در کشورهای کوبا، کره شمالی، سوریه، ایران و منطقه کریمه قابل دسترسی نیست. بزرگ‌ترین بانک آمریکایی و یکی از سه بانک بزرگ در جهان که طبق اطلاعیه منتشر شده آن، به خاطر تحریم‌های دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا قادر به دادن اجازه دسترسی به سایت خود برای کاربران ایرانی نیست.

این بانک با تاکید بر پایبندی خود به تحریم‌های اقتصادی آمریکا گفت است تنها اجازه دسترسی به سایت خود از نقاطی را می‌دهد که در حوزه کشورها و قلمروهای تحریم شده آمریکا نباشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  −  29  =