شیوع کرونا؛ انتشار و چاپ پول بدون پشتوانه محدودیت!

سه ماه طول کشید تا شمار مبتلایان ویروس کرونا به ١٠٠ هزار نفر برسد. اما تنها طى مدت ١٢ روز به ٢٠٠ هزار نفر رسید و ترسناکتر اینکه تنها در سه روز به ٣٠٠ هزار نفر رسید.درمیان بهبوهه شیوع ویروس کرونا، دولت‌های جهانی تصمیم گرفتند که محدودیتی در چاپ پول آنها نباشد. این موضوع اخیراً با بیانیه بانک آمریکا تأیید شد.به نظر می‌رسد یک بحران اقتصادی بزرگ دیگر درمیان وحشت بازار جهانی درحال تولد است. با وخیم‌تر شدن اوضاع شیوع ویروس کرونا، بسیاری از موسسات و دولت‌ها، خواستار لغو هرگونه محدودیت برای مقابله با پیامدهای خطرناک این بحران هستند. نتیجه می‌تواند یک تغییر دائمی برای درک ما از پول را بهمراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، باتوجه به تشدید بحران اقتصادی در اثر محدود شدن کسب و کار های کوچک و بزرگ، دولت‌ها موظفند در این دوره رکود، برای نجات بازارهای مالی خود دست به کار شوند. میشل مایر اقتصاددان ارشد بانک آمریکا، در بیانیه‌ای میگوید:

“ما رسماً اعلام می‌کنیم که اقتصاد در رکود قرار گرفته است. وقتی نوبت به واکنش سیاسی می‌رسد، نباید برای عبور از این بحران، محدودیتی قائل شویم.”

این یک بیانیه بسیار با اهمیت است که توسط یکی از بزرگ‌ترین موسسات مالی دنیا ارائه شده است. باتوجه به این بیانیه، اساساً تا زمانی که این بحران به پایا ن برسد، دولت می‌تواند تا زمانی که نیاز است، از چاپ و نشر پول استفاده کند. حتی اگر پشتوانه‌ای برای این پول وجود نداشته باشد!

اگر این مساله ماه‌ها طول بکشد، چاپ پول‌های بدون پشتوانه به راحتی می‌تواند به جریانی عادی تبدیل شود، غیرقابل‌ تصور نیست و به نظر می‌رسد که محدودیت‌های پولی درحال حاضر به طور موثر وجود ندارد.

یک جایگزین مناسب

هنگامی که بیماری ویروس کرونا برطرف شود، دولت‌های جهان موظف به پرداخت بدهی‌ها خواهند بود. علاوه براین، بسیاری از ارزها ممکن است شاهد فشارهای تورمی جدی باشند. به همین دلیل است که باید محدودیت انتشار پول وجود داشته باشد. این همان چیزی است که ما برای داشتن حاکمیت مالی نیاز داریم.

بیت‌کوین راه‌حل ساده‌ای را برای عبور از این مقاطع حساس برای ما فراهم می‌کند، اما این رمزارز هنوز خود را در سطح جهانی اثبات نکرده است. بااین وجود، بسیاری از علاقمندان خوشبین هستند که رمزارز شماره یک، مسیر خود را از بازار سهام جدا کرده است.

بااین حال، هنوز برای گفتن این موضوع خیلی زود است. بیت‌کوین پیش از این هرگز یک رکود اقتصادی جهانی را تجربه نکرده است، بنابراین پیش بینی در مورد عملکرد آن تقریباً غیرممکن است.

بااین حال، آنچه مسلم است این است که این بحران ما را وادار خواهد کرد تا رویکردمان را به پول و ارزش مجدداً مورد بازیابی قرار دهیم.

 

منبع: beincrypto

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  3  =