ایشین ری بزرگترین سهامدار خود را تحریم کرد

خاتمه سال97 با تحریم صنعت بیمه ایران

شرکت بیمه اتکایی آسیایی (Asian Re) طی مکاتباتی که با برخی شرکتهای بیمه ایرانی انجام داده ایران را مشمول بندهای تحریم قرار داده این در حالی است که ” دولت ایران ” در تاسیس این شرکت بیشترین نقش را داشته و بزرگترین سهامدار آن محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، به نقل از ریسک نیوز، شرکت بیمه اتکایی آسیایی (Asian Re) صنعت بیمه ایران را که به عنوان بزرگترین سهامدار آن محسوب می شود، تحریم کرد!

بر اساس اذعان خبری، شرکت بیمه اتکایی آسیایی (Asian Re)  طی مکاتباتی که با برخی شرکتهای بیمه ایرانی انجام داده ایران را مشمول بندهای تحریم قرار داده این در حالی است که " دولت ایران " در تاسیس این شرکت بیشترین نقش را داشته و بیش از 20 سال است به عنوان رئیس هیات مدیره این شرکت بیمه اتکائی انتخاب می شود ضمن اینکه بزرگترین سهامدار این شرکت بیمه اتکائی نیز محسوب می شود.

گفته می شود، بیمه مرکزی و برخی شرکتهای اتکائی در حال مذاکره با ایشین ری برای رفع این تحریم ها هستند و باید دید ایشین ری در قبال تحریم بزرگترین سهامدارش چه مسیری را در پیش می گیرد.

این شرکت دارای 10 کشور عضو است که سهامداران عمده آن ایران و شرکت GIC هندوستان هستند که با افزایش تقاضا برای عضویت و سرمایه گذاری در این شرکت، بیمه گرانی از کشورهای چین، ژاپن، سریلانکا، هندوستان و بحرین نیز عضو این شرکت شدند.

جالب است که شرکت GIC هندوستان نیز چندی پیش از تداوم همکاری با شرکتهای بیمه اتکائی ایرانی به بهانه تحریم ها امتناع ورزید در حالیکه شریک تجاری ایران در این شرکت بیمه اتکائی محسوب می شود که با مذاکرات یکی از شرکتهای بیمه اتکائی بارگشت مجدد آن به بازار بیمه ایران پیگیری شده است.

با اخباری مبنی بر تحریم ایران توسط ایشین ری این سوال مطرح می شود که حاصل سفرهای متعدد رئیس هیات مدیره و نماینده دولت ایران بخصوص در ده سال اخیر که ایران تحت تحریمها قرار گرفته چه بوده؟ و اساسا در سایه غفلت دولت ایران در تعامل با این شرکت بیمه اتکائی چرا باید این تحریم ها ایجاد شود ؟

ضمن اینکه پیش ازین نیز انتقادات زیادی بر ایران وارد آمد مبنی بر اینکه ایران چه میزان توانسته با کمک این شرکت اتکائی از حبس ریسک در داخل بکاهد؟ عضویت ایران در Asian Re چقدرمنجر به تقویت جایگاه ایران در منطقه جنوب شرق آسیا شده ؟ آیا شرکای ایران از جمله هند، کره، مالزی، ژاپن و چین که طی سالهای اخیر توانسته اند صنعت بیمه خود را ارتقاء دهند با صنعت بیمه ایران که تحت شدیدترین آسیب ها از ناحیه تحریم ها بوده، همراه شده اند؟ آیا ایران توانسته امتیازات منحصر بفردی از عضویت در این شرکت بیمه اتکائی برای خود اخذ کند یا فقط به رفت و امدهای ماهانه مقامات دولتی با پروازهای خاص به مقصد بانکوک اکتفا شده است؟

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  2  =