آغاز حملات رمزنگاری معکوس توسط کره‌شمالی در واکنش به تحریم های آمریکا

یکی از مقامات ارشد FBI در یک کنفرانس خبری گفت که تحریم های ایالات متحده علیه کره شمالی باعث شده تا این کشور مبادرت به حملات سایبری را با استفاده از رمزنگاری معکوس آغاز کند. این نظرات توسط بخش خبری انگلیسی ‌زبان کره‌جنوبی (Herald) روز ۳۰ ماه می منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، معاون رئیس بخش سایبری اف بی آی Tonya Ugoretz، در مورد اتفاقاتی  که توسط موسسه (Aspen) آمریکا سازماندهی شده‌ بود گفت که فشار اقتصادی دولتمردان آمریکایی باعث شده که بازیگران دولتی کشور کره‌شمالی به جرایم سایبری سوق داده‌ شوند.

به گفته Cointelegraph، پیونگ یانگ مظنون است که در پشت چندین کمپین اصلی دخیل در سرقت سایبری رمزنگارها طی سال های اخیر قرار داشته است.

این حملات از قبیل حملات جهانی، WannaCry 2017، تا حمله های هدفمند علیه مبادلات در کره جنوبی و کشورهای نزدیک به هم را شامل می شود.

Ugoretz گفت:

” تحریم‌ها یک تاثیر اقتصادی دارند، بنابراین عملیات‌های سایبری به وسیله‌ای برای کسب درآمد تبدیل شدند، چه از طریق استخراج معادن و یا از طریق سرقت از بانک.”

Erin Joe، مدیر مرکز یکپارچگی اطلاعات سایبری با رئیس اداره اطلاعات ملی ایالات‌متحده، با این نظر موافق بودند و اضافه کردند که FBI بر بازداری از حملات مربوط به ارز های دیجیتال متمرکز شده‌ است.

Korea Herald گفت :

” تلاش های بزرگی در FBI، و همچنین چندین نهاد دیگر در سراسر دولت وجود دارد که به دنبال راه هایی برای جلوگیری از فعالیت های مخرب پیرامون ارزهای دیجیتالی هستند.”

بحث های زیادی پیرامون وسعت واقعی ارزهای دیجیتالی به عنوان سلاحی برای فرار از تحریم‌های سیاسی و اقتصادی همچنان ادامه دارد.

برخی منابع ادعا می کنند که کشورهایی نظیر ونزوئلا و روسیه که هر دو تحت تاثیر تحریم های سنگین آمریکا قرار دارند، با استفاده از این فن‌آوری ها برای حفظ جریان‌های ثروت های آزاد در غیاب حمایت های مالی سیستم سنتی بانکی اقدام می کنند.

این کنفرانس همچنین مباحثی در مورد تهدیداتی از سوی روسیه، چین، ایران و فعالان غیردولتی دیگر برگزار کرد.

 

منبع:  Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄  10  =