اتریش سندباکس رگولاتوری برای شرکت‌‌های فین‌تک راه‌اندازی می‌کند

وزارت اقتصاد اتریش از راه‌اندازی یک سندباکس حوزه رگولاتوری در صنعت فین‌تک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «هارتوینگ لوجر» وزیر اقتصاد اتریش اعلام کرد که شورای فین‌تک، که سال گذشته از سوی این وزارت خانه تشکیل شده بود، در زمینه توسعه قوانین مربوط به هدایت بازار جوان مالی پیرامون دیجیتالایز کردن خدمات مالی، شامل تامین مالی در حوزه ارزرمزها و همچنین ارزهای دیجیتال برای تسهیل رشد آنها، کمک خواهد کرد.
 
هابرت فاچز، وزیر کشور اتریش نیز در این باره گفت:‌ برای برخی از شرکت‌ها در صنعت فین‌تک، عمل کردن به تمامی نیازمندهای رگولاتوری و ایجاد تحول از ابتدا می‌تواند کار سخت و دشواری باشد. بسیاری از آنها از این موضوع منصرف شده‌اند و مدل کسب و کاری خود را کنار گذاشته اند. ما خواستار آن هستیم که اقدامات متقابلی را در این زمینه انجام دهیم.

 
در این سندباکس رگولاتوری، شرکت های فین تکی قادر خواهند بود که مدل کسب و کاری خود را آزمایش کنند و و آن را در یک دوره محدود و زیر نظر متخصصان این حوزه آموزش ببینند.

شرکت‌های فین‌تک برای حضور در محیط سندباکس، باید نیازمندهای مشخصی را فراهم آورند، مسائلی مانند توسعه مدل‌های کسب و کاری بر اساس اطلاعات، ارتباطات و یا فناوری بلاک‌چین.
 
لوجر همچنین در این باره گفت:

دیجیتالایز کردن خدمات مالی یکی از مهمترین برنامه های آتی در اتریش است. در آینده، فین‌تک‌ها قادر خواهند بود که مدل های کسب و کارهای خلاقانه خود را در سندباکس به آزمایش بگذارند.

 
اوایل هفته گذشته، کوین تلگراف همچنین گزارشی را منتشر کرد که بر اساس آن مسکو و سه منطقه دیگر در روسیه به صورت قانونی استفاده از ارزرمزها و فناوری بلاک چین را در سندباکس های رگولاتوری راه اندازی کرده اند.
 
در ماه فوریه گذشته، بانک مرکزی بحرین برنامه راه اندازی سندباکس در حوزه رگولاتوری در این کشور با هدف آنکه شرکت های حوزه بلاک چین و کریپتو بتوانند پیش از رسمیت یافتن قوانین در این کشور فعالیت کنند را راه اندازی کرد.  این ابتکار منجر به آن می شود که احتمالا شرکت ها بتوانند" راه حل خود را در تعداد محدودی از کاربران، با تعداد محدودی از معاملات." آزمایش کنند.

منبع:  cointelegraph

فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  −  54  =