استفاده دولت مسکو از فناوری بلاک چین در رای گیری الکترونیکی برای انتخابات پارلمانی

آژانس خبرگزاری بزرگ Tass روسیه روز سه‌شنبه ۲۶ فوریه گزارش داد که شورای شهر مسکو، پایتخت روسیه، لایحه‌ای را برای استفاده از فناوری بلاک چین در سیستم رای‌گیری الکترونیکی ارائه کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دومای شهر مسکو، یک پارلمان محلی در پایتخت روسیه، در نظر دارد از این فرآیند و نتایج رای‌گیری الکترونیکی در انتخابات آتی از طریق استفاده از فناوری بلاک چین حمایت کند.

این خبر توسط یکی از نویسندگان لایحه مربوطه، یعنی Dmitry Vyatkin، نماینده حزب حاکم اتحادیه روسیه، اعلام شد.

Vyatkin تاکید کرد که این فن‌آوری اجازه ذخیره‌سازی جداگانه داده‌های شخصی رای دهندگان و نتایج رای‌گیری را می‌دهد و افزود که اتصال آن‌ها غیر ممکن خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد که این شیوه به جلوگیری از تقلب در انتخابات کمک خواهد کرد که این نماینده آن را فناوری های انتخابات کثیف نامید.

همانطور که قبلا در روز ۱۸ دسامبر گزارش داده شد، روسیه یک انتخابات منطقه‌ای موفق به همراه ۴۰٫۰۰۰ شرکت‌کننده از طریق سیستم رای‌گیری الکترونیکی بلاک چین موسوم به Polys که توسط آزمایشگاه Kaspersky در سال ۲۰۱۷ توسعه داده شده‌بود را انجام داد.

ماه گذشته، شرکت ملی الکترونیک و مرکز فناوری های کامپیوتر تایلند نیز اعلام کرد که توسعه سیستم رای‌گیری الکترونیکی با استفاده از فن‌آوری بلاکچین را پشتیبانی خواهد کرد.

در ماه می، وب سایت خبری Cointelegraph تحلیلی را منتشر کرد که مزایا و معایب استفاده بالقوه فن‌آوری بلاک چین برای روندهای انتخاباتی را توضیح می‌داد.

منبع : Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1