خاوری :نظام بانکداری ایران باید بانکداری بدون شعبه را تجربه کند

ایبنا – مدیر عامل بانک ملی ایران تشکیل بانک‌های مجازی در کشور را ضروری دانست و گفت: تشکیل این بانک‌ها ضروری است و ایران نیز باید مان

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود‌رضا خاوری  در خصوص تشکیل بانک‌های مجازی در کشور، اظهار داشت: تشکیل این بانک‌ها ضروری است و ایران نیز باید مانند سایر کشورها این نوع بانکداری را تجربه کند.
وی به بانک ING اشاره کرد و گفت: ING یکی از این نوع بانک‌ها است که در هیچ کجای دنیا شعبه‌ای ندارد و درعین حال فعالیت بانکداری را به خوبی انجام می‌ دهد.
به گفته مدیرعامل بانک ملی باید توجه داشت که این امر اقدام خوبی است و مسئولان باید فرهنگ استفاده از این نوع بانکداری را بین مردم ترویج دهند.
خاوری با بیان اینکه باید برای تشکیل این نوع بانک‌ها، بستر‌های مناسب نیز در نظر گرفته شود، تصریح کرد:‌ به دلیل اینکه مشتریان این بانک‌ها باید افرادی باشند که در درجه اول کامپیوتر داشته باشند و در مرحله بعدی بتوانند با آن کار کنند، بهتر است در مرحله اول مقدمات آن فراهم شود.
وی تشکیل این نوع بانک‌ها را شروع خوبی دانست و با بیان این نکته که این امر می‌تواند با موفقیت همراه باشد، افزود: مشتریان این بانک‌ها در عین حال باید به اینترنت نیز دسترسی داشته و تخصص استفاده از این حساب‌ها را هم باشند.
مدیرعامل بانک ملی ضمن ارائه اطلاعات بیشتری در مورد بانک‌های مجازی، گفت: بانک مجازی در واقع نقش همین بانک‌های فعلی را خواهد داشت، با این تفاوت که با تشکیل شدن این بانک، به جای اینکه مشتری به صورت مستقیم به بانک مراجعه کند، به راحتی می‌تواند از طریق کامپیوتر شخصی خود این امرا را انجام دهد.
وی وظیفه این بانک‌ها را با بانکداری الکترونیک فعلی متفاوت دانست و تصریح کرد: بانکداری الکترونیک با بانک مجازی فرق می‌کند و در این بانک‌ها دیگر سپرده‌گذار نمی‌داند که سپرده گیرنده چه کسی است.
به گفته مدیر عامل بانک ملی سپرده‌گذار در بانک مجازی با فرد و شعبه خاصی سر و کار ندارد. 

منبع:فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  ⁄    =  3