دندان تیز مجرمان مجازی بر گلوی شهروندان / جرایم مجازی جدی است

سردار رحیمی در خصوص هجرت سارقان و قاچاقچیان مواد مخدر به حوزه فضای مجازی اعلام کرد: هجرت افراد خلافکار در حوزه سرقت و مواد مخدر به فضای مجازی جدی است.

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح رعد ۱۵ از عزم جدی نیروی انتظامی برای تامین امنیت کامل جامعه خبر داد و افزود: با اجرای ۳۳۳ حکم قضایی و همکاری خوب دادسراهای تهران، رعد ۱۵ به مرحله اجرا درآمد و در مجموع ۱۹ هزار و ۶۳۶ فقره اموال مسروقه کشف شد.
در طرح رعد ۱۵ با تلاش مأموران پلیس پیشگیری پایتخت ۱۵۹۴ نفر سارق، مالخر، خرده‌فروش مواد مخدر، معتاد متجاهر و قاچاقچی کالا شناسایی و دستگیر شدند. سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت گفت: طرح رعد ۱۵ پلیس پیشگیری پایتخت از ابتدای هفته جاری اجرا شده و با تلاش مأموران پلیس پایتخت ۵۱۰ سارق و مالخر دستگیر شدند و با اجرای ۳۳۳ حکم قضایی و همکاری خوب دادسراهای تهران ، ۱۹ هزار و ۶۳۶ فقره اموال مسروقه کشف شد.
سردار رحیمی به حالت تهاجمی پلیس برعلیه مجرمین، سارقین و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی اشاره کرد و گفت: «امنیت مطلوبی را در جامعه برقرار می کنیم و حدود ۵۰ درصد از دستگیرشدگان در این طرح ها سوابق قبلی دارند و پلیس تلاش می‌کند مجرمان را از کف جامعه جمع و شرّ آنها را از سر مردم کم کند و بقیه دستگاه‌ها نیز باید وظیفه خود را انجام دهند.»
همچنین در این راستا مهر نوشت؛ سردار حسین رحیمی با تأکید بر این مطلب که وقوع جرم دست پلیس نیست، به ذکاوت و باهوشی سارقان پرداخت و گفت: «مردم باید از کارت اعتباری خود مراقبت بیشتری کنند؛ از رمز آن و همچنین هنگامی که در مجاور دستگاه‌های ATMهستند مراقب باشند، چرا که ممکن است سارقی در کمین آنها باشد و بخواهد با توجه به اطلاعات کار، سرقت انجام دهد«.
سردار رحیمی در خصوص هجرت سارقان و قاچاقچیان مواد مخدر به حوزه فضای مجازی اعلام کرد: هجرت افراد خلافکار در حوزه سرقت و مواد مخدر به فضای مجازی جدی است که براساس آن، پلیس پایتخت نیز رده‌هایی را در پلیس فتا در خصوص مواد مخدر و پلیس آگاهی فعال کرده است تا بتواند فضای مجازی را کنترل کند.  سپس وی با اعلام این مطلب که جرائم خشن و مسلحانه در پایتخت به شدت کاهش یافته و هم‌اکنون وضعیت مطلوبی حاکم است، خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه جرائم خُرد ۴ تا ۵ درصد افزایش داشته است.
به گزارش جوان آنلاین، او در ادامه یک نمونه از شیوه های کلاهبرداری از کارت های اعتباری را مثال زد:

 كمين در حوالي دستگاه‌هاي عابر بانك
« متهم ديگر ميثم 24‌ساله بود كه چند سال قبل از شهرستان براي كار به تهران آمده بود. او در پيك موتوري كار مي‌كرد، اما به خاطر كلاهبرداري از كارت‌هاي عابر از سوي كلانتري 161‌ابوذر دستگير شده بود. او 16‌شاكي داشت كه با طرح شكايت چند شاكي و رصد دوربين‌هاي مداربسته شناسايي شده بود.
:متأهلي؟
:بله
:چرا كلاهبرداري کردی؟
:به خاطر پول موادمخدر.
:از شيوه كلاهبرداري‌ات بگو.
دستگاه‌هاي عابر در خيابان‌هاي خلوت را شناسايي مي‌كردم. در كمين افراد بودم وقتي متوجه مي‌شدم عابري بعد از وارد كردن كارت و دادن رمز قصد انتقال وجه دارد جلو مي‌رفتم و مي‌گفتم دستگاه كاغذ ندارد. به همين دليل فرد مورد نظر منصرف مي‌شد و بدون گرفتن كارت مي‌رفت. از اين موقعيت استفاده مي‌كردم و در حاليكه كارت در دستگاه‌ها بود و رمز آن وارد شده بود با گرفتن موجودي مبلغ مورد نظر را به كارتم واريز مي‌كرد.
: بيشتر از دستگاه‌هاي كدام بانك استفاده مي‌كردي؟
:مسكن
: چرا؟
: چون قابليت پرداخت قسط داشت و افراد براي انتقال بيشتر استفاده مي‌كردند. »
رئیس پلیس تهران بزرگ با تأکید بر این مطلب که وقوع جرم دست پلیس نیست، به ذکاوت و باهوشی سارقان اشاره کرد و به شهروندانی که در منزل سکه، دلار و ارز نگه می‌دارند توصیه کرد که مراقب اموالشان باشند.
منبع: بانکداری الکترونیک

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄  5  =