مصوبه اخیر دولت فضای خوبی برای رقابت میان psp ها و فین تک ها باز کرده است

معاون اجرایی هف هشتاد عنوان کرد؛

معاون اجرایی هف هشتاد با اشاره به مصوبه اخیر دولت در برداشته شدن انحصار psp ها گفت: این مصوبه فضای خوبی برای رقابت میان psp ها و فین تک ها باز کرده است که در آن افراد می توانند با داشتن مجوز قانونی ،سرمایه گذاری کنند.

علی شریعت در گفتگوی اختصاصی با بانکداری الکترونیک برداشته شدن انحصار psp ها و ایجاد فضای رقابتی میان psp ها و فین تک ها توسط مصوبه اخیر دولت را مثبت ارزیابی کرد و گفت:  فکر نمی کنم با ایجاد فضای رقابتی کسی بخواهد سهم خود را از دست دهد بلکه شرکت های psp  می توانند با توسعه و اهمیت دادن به این مسئله بازار موبایلی را هم در اختیار بگیرند.
وی با بیان اینکه این اتفاق در دور شدن فین تک ها از psp  ها بی تاثیر است تصریح کرد:  با توجه به اینکه رگولاتوری مانند بانک مرکزی دستورالعمل هایی در این حوزه می دهد، نهایتا فین تک ها باید از یک psp  عبور کنند و تراکنش بانکی خود را انجام دهند .
معاون اجرایی هف هشتاد افزود : فکر نمی کنم در این خصوص خیلی بخواهد اتفاق خاصی بیفتد چرا که برای تجاری شدن برای یک کسب و کار موبایلی و فین تکی،  توافق psp لازم است تا بتواند پرداخت الکترونیک بر روی آن صورت گیرد .
وی در خصوص نقض شدن بخشنامه پرداختیار ها توسط این مصوبه اظهار کرد:  این مصوبه بخشنامه پرداختیار ها را نقض نمی کند چرا که ارتباط طولی ای در این میان وجود دارد و تراکنش هایی هم که شرکت ها به عنوان پرداختیار می خواهند انجام دهند ، نهایتا باید از یک  کانال  psp عبور کند و به دست بانک مرکزی ، شاپرک و یا پرداخت کشور برسد .
شریعت این مصوبه را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت:  تصور من بر این است  با این کار فضا را برای رقابت بازتر کرده اند و فکر نمی کنم رقابت هیچ گاه بتواند تضعیف کننده باشد بلکه بسیار تقویت کننده است کما اینکه با نگاهی به گذشته دور در زمان اپراتوری کشور که تنها همراه اول را داشتیم رفته رفته با آمدن ایرانسل و تالیا و اپراتورهای دیگر، فضای رقابتی ایجاد شد که منجر به بالا رفتن کیفیت خدمات اپراتورها شد و هرکسی سهم خود را از آن میان برداشت.
وی افزود:  این اتفاق در مورد psp ها هم صدق می کند . psp ها  نظام داینامیکی دارند که  بعید می دانم این به این طریق خواهند متوقف شوندتا دیگر افراد رشد کنند ،چرا که خود psp  ها می توانند در فین تک ها سرمایه گذاری کنند و این فقط یک رگولاتوری است که حد و حدود و طیف کاری را مشخص می کند و psp ها هم در این قضیه خود می توانند عمل کنند.
معاون اجرایی هف هشتاد با اشاره به آثار مطلوب این امر گفت: حداقل فضاهای کسب و کاری که تا کنون قانونی نبود و سرمایه گذارها نیز نمی دانستند چگونه باید در آن سرمایه گذاری کنند ،اکنون رفع شده و فضا برای ورد به این حوزه بسیار بازتر شده است  و آنها می توانند با داشتن مجوز قانونی آن، سرمایه گذاری کنند ، از سویی ذینفعان دیگر که مردم عادی هستند نیز می توانند از این خدمات استفاده کنند .

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  7