هشدار به سایپا در مورد کیفیت پراید

ایبنا – اگر پراید تا سال آینده استانداردها را پاس نکند، هرچه سازمان استاندارد درباره این خودرو اعلام کرده، اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محسن صالحی‌نیا، مدیرکل دفتر ماشین‌سازی نیرو محرکه وزارت صنایع و معادن، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این‌که اگر سایپا تا سال 1389 به هشدار سازمان استاندارد در خصوص کیفیت پراید عمل نکند، چه خواهد شد؟ با بیان این مطلب افزود: مسئولان سایپا برنامه‌ای دارند که بتوانند شرایط مدنظر سازمان استاندارد را فراهم کنند، اما اگر موفق به انجام آن نشوند، سازمان استاندارد هرچه در این مورد اعلام کرده‌ را اجرا خواهد کرد.

او درباره سیاست وزارت صنایع و معادن در مورد پراید و هشدار سازمان استاندارد در این رابطه تصریح کرد: سیاست کلان وزارت صنایع و معادن این است که تولید هر خودرو باید با آخرین ضوابط مربوط به استاندارد، ایمنی، ‌عملکرد و مصرف انرژی همراه باشد که شامل 55 استاندارد است.

وی ادامه داد: سال گذشته در خصوص خودروهایی که به نحوی برخی از این استانداردها را نداشتند، الحاقیه‌ای صورت گرفت که تا پایان سال 1389 بر اساس این الحاقیه بتوانند تولید خود را ادامه دهند تا به 55 استاندارد برسند.

او تصریح کرد: پراید نیز یکی از این خودروهاست که چند استاندارد از جمله تصادف را پاس نکرده است که اگر سایپا بخواهد تولید پراید را ادامه دهد، حتما باید استانداردهای لازم برای این خودرو را فراهم کند.

وی افزود: به عنوان مثال مینیاتور خودرویی است که مطمئنا در تولید آن موضوع کلی رعایت استانداردها دیده می‌شود؛ در غیر این صورت تولید نخواهد شد؛ بنابراین نه تنها در خصوص پراید بلکه در مورد تمام خودروها این استانداردها صدق می‌کند.

صالحی نیا در پاسخ به این‌که نظرتان در مورد اعلام رییس سازمان استاندارد مبنی بر آن‌که اگر پراید استانداردها را پاس نکند، خط تولید آن مهر و مهر خواهد شد، چیست؟ خاطرنشان کرد: این مساله اصلا بحث رییس سازمان استاندارد نیست، بلکه به طور کلی و طبق نظر شورای عالی استاندارد، اگر استانداردی به تصویب رسیده و زمان اجرای آن فراهم شده باشد، هر محصولی باید این استانداردها را رعایت کند؛ مانند خودرو پیکان که ضوابطی را پاس نمی‌کرد و با تفاهم انجام شده خط تولید آن تعطیل شد.

گفتنی است، پیش از این نظام‌الدین برزگری – رئیس سازمان استاندارد – اعلام کرده بود در صورتی که سایپا تا سال 1389 موفق به پاس کردن تمام استانداردهای مربوط به پراید نشود، خط تولید این خودرو مهر و موم خواهد شد.

این در حالی است که پیش از آن، سلیمانی – قائم مقام ایران خودرو – که به تازگی از سایپا به این شرکت منتقل شده است، گفته بود که پراید خودرویی نیست که به این زودی‌ها از مدار تولید خارج شود و طبق استانداردهای ایران، این خودرو قابلیت تولید را دارد.

در این رابطه قلعه‌بانی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄    =  2