نفت خلیج فارس در دوران تحریم نیز مشتری داشت

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره:

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره با بیان این‌که هر بشکه نفتی که در این منطقه تولید شده، حتی در دوران تحریم، برای آن مشتری وجود داشته است، گفت: نرخ 10 الی 12 درصدی کاهش تولید در این منطقه از چالش‌های موجود است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سعید حافظی در سی‌وپنجمین مراسم سالگرد تاسیس شرکت فلات قاره با اشاره به این‌که اولین قرار‌داد اکتشاف و بهره‌برداری نفت از بستر خلیج فارس به اواسط سال 1330 بر می‌گردد، گفت: این قرار‌داد در آن زمان بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت ایتالیایی آجیپ منعقد شد که شامل توسعه و بهره‌برداری از منابع نفتی میدان بهر‌گان سرو بود که بهره‌برداری از آن در سال 1339 با تشکیل کنرسیوم مشترک داخلی و خارجی سیریپ آغاز شد.
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با مصوبه شورای انقلاب کلیه قرار‌دادهای مشارکت با شرکت‌های خارجی شامل آیمپکت، لاپتکو،اینی نیکو، سیریپ و سوفیران لغو شد و پس از ادغام این شرکت‌ها شرکت فلات قاره در سال 59 و همزمان با آغاز جنگ تحمیلی تاسیس شد.
حافظی با بیان این‌که شش منطقه عملیاتی خارک، سیری، لاوان، بهرگان، قشم و کیش زیرمجموعه فلات قاره بوده و در واقع این شرکت تمامی محدوده جغرافیایی متعلق به ایران در خلیج فارس به استثنای میادین پارس شمالی و جنوبی را در بر می‌گیرد، خاطر نشان کرد: میادین نوروز، سروش، هندیجان، بهرگانسر از جمله میادین زیرمجموعه این شرکت به شمار می‌روند.
مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به چالش‌های این شرکت خاطر نشان کرد: درصد آب بالای تولیدی یکی از چالش‌های ماست به‌طوری که نرخ متوسط درصد آب حدود 40 درصد است و حتی در برخی مناطق به 70 درصد نیز می‌رسد.
وی با بیان این‌که به رغم تمام چالش‌ها، شاخص‌های خوبی داشته‌ایم ضریب سالانه را 3.4 درصد عنوان کرد و گفت: چالش دیگر این است که نرخ کاهش تولید در فلات قاره بالا است. به‌طوری که 10 الی 12 درصد میانگین نرخ کاهش تولید داریم.
حافظی تامین لجستیک شامل دکل و سرمایه و مدیریت را لازمه‌ی تولید پایدار عنوان کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ⁄    =  1