افزایش روزانه ۴ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

در ماه اوت رقم خورد

تولید نفت ایران در ماه اوت روزانه چهار هزار بشکه افزایش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از دبیرخانه اوپک، منابع ثانویه اعلام کردند، تولید نفت خام ایران در ماه اوت نسبت به ژوئیه روزانه چهار هزار بشکه افزایش یافت و به دو میلیون و 857 هزار بشکه در روز رسید.
این آمار نشان می‌دهد، رقابت بین ایران و امارات بر سر میزان تولید همانند ماههای قبل همچنان وجود دارد. در ماه اوت تولید نفت امارات روزانه چهار هزار و 400 بشکه افزایش یافت و به دو میلیون و 885 هزار بشکه در روز رسیده و مجددا رده سوم اوپک را تصاحب کرده است.
این در حالیست که ایران در ماه می امارات را کنار زده و پس از عربستان و عراق سومین تولیدکننده بزرگ اوپک شده بود.
تولید نفت عراق در ماه اوت برخلاف ماههای قبل روزانه 86 هزار بشکه کاهش یافته و از چهار میلیون و 148 هزار بشکه در روز به روزانه چهار میلیون و 62 هزار بشکه تنزل کرده است. عراق در این ماه جایگاه خود را به عنوان دومین تولید کننده اوپک حفظ کرده است.
به نظر می‌رسد که عراق در آستانه بازگشت نفت ایران به بازار، سعی دارد تولید خود را تا جاییکه توان دارد حفظ کند تا در صورت فشار ایران بر اعضای اوپک برای باز کردن فضای بازگشت، کاهش کمتری متوجه اش شود.
عراق در ماه ژوئیه با افزایش تولید روزانه 39 هزار بشکه ای، روزانه چهار میلیون و 148 هزار بشکه تولید کرده بود.
تولید نفت عربستان در ماه اوت روزانه با 30 هزار بشکه افزایش نسبت به ژوئیه به 10 میلیون و 362 هزار بشکه در روز رسیده است.
تولید نفت کویت در ماه اوت روزانه با 22 هزار بشکه افزایش از روزانه دو میلیون و 702 هزار بشکه به دو میلیون و 724 هزار بشکه در روز رسید.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  ⁄    =  10