اتوماسیون صنعتی یکی از گلوگاه‌های اصلی در حوزه نفت است

توفیقی:

موافقت‌نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ و انجمن صنفی شرکت‌های اتوماسیون صنعتی امضا شد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، دکتر جعفر توفیقی، دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ در مراسم امضای موافقت‌نامه همکاری میان این ستاد و انجمن صنفی شرکت‌های اتوماسیون صنعتی اظهار کرد: بزرگترین اولویت ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ تشکیل یک خانواده بزرگ از فعالان این حوزه است.

وی با بیان اینکه هر چه ما با فناوران و صنعتگران بیشتری در این عرصه همکاری داشته باشیم، احساس توانمندی بیشتری در این ستاد می‌کنیم، عنوان کرد: در حال حاضر ما و فناوران و صنعتگران کشور، یک موضوع مشترک با یکدیگر داریم، آن هم نفت و گاز است که یک موضوع کلیدی و حیاتی برای کشور ما محسوب می‌شود. نفت و گاز از نظر نقشی که در اقتصاد دارند و هم از نظر نقشی که در توسعه سایر صنایع می توانند داشته باشند، برای همه ما اهمیت ویژه‌ای دارند.

توفیقی خاطرنشان کرد: بحث حوزه کاری اتوماسیون صنعتی یکی از گلوگاه‌های اصلی در صنعت است. گفته می‌شود که شدت مصرف انرژی در ایران پنج برابر متوسط جهانی است. بی شک یکی از دلایل این امر فقدان بحث اتوماسیون است. همچنین یکی از دلایل جدی پایین بودن بهره‌وری، نپرداختن به اتوماسیون است. ضمن این که چشم انداز صنایع نوین هم اتوماسیون است. هرچه صنایع، دانش‌بنیان‌تر باشند، غلظت اتوماسیون آنها بالاتر است.

دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و ذغال سنگ، مزیت این ستاد را ظرفیت‌های قابل توجه آن برای همکاری با بخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت: کافی است این ظرفیت‌ها به کار گرفته شود تا موانع برای فناوران و صنعتگران از بین برود و با آنها ارتباط سازنده برقرار شود.

وی ادامه داد: یکی از بهترین متخصصانی که می‌توانند چالش‌های اتوماسیون در صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ را مشخص و برای حل آنها، راهکار ارائه کنند، انجمن صنفی شرکت‌های اتوماسیون صنعتی هستند.

دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و ذغال سنگ در پایان ضمن ابراز خوشحالی از این موضوع که امضای این موافقتنامه موجب گسترده‌تر شدن خانواده این ستاد می‌شود، گفت: تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات این حوزه‌ها انجام خواهیم داد و امیدواریم اعضای انجمن صنفی شرکت‌های اتوماسیون صنعتی هم احساس کنند که در این دولت فضای بازتر و محیط بهتری برای فعالیتشان فراهم شده است.

بر اساس این گزارش، امضای این موافقتنامه در راستای سند چشم انداز 1404، برنامه پنجم توسعه و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با هدف همکاری در ارتقای توان فناوری و حضور موثر تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط، بهبود فضای کسب و کار، تعیین اولویت‌های فناوری صنعت نفت و تجاری سازی فناوری داخلی و توسعه آن در سطح ملی و بین‌المللی صورت پذیرفته است.

این موافقت نامه که توسط دکتر جعفر توفیقی دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ و مسعود مهرداد رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های اتوماسیون صنعتی امضا شده، به مدت سه سال دارای اعتبار است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  1  =