آمار تولیدات نفتی

کی از اقدامات مهم وزارت نفت متمرکزکردن فروش نفت در مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس گزارش معاونت امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، متوسط صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور از آغاز به کار دولت یازدهم (مردادماه 92) تا پایان سال 93 حدود 14 درصد افزایش یافته است.

صادرات نفت خام که پیش از آغاز به کار دولت یازدهم از طریق واسطه ها انجام می شد نیز در دولت یازدهم در شرکت ملی نفت ایران متمرکز شد تا علاوه بر شفاف سازی در معاملات فروش نفت خام و میعانات گازی از واسطه گری جلوگیری شود.

تشکیل هیئت پنج نفره فروش نفت مصوب ستاد تدابیر ویژه اقتصادی برای اخذ تصمیم درخصوص موارد مهم فروش نفت نیزاز جمله مهمترین اقدامات دولت یازدهم در فروش نفت اعلام شده است.

براساس اعلام وزارت نفت این هیئت پنج نفره متشکل از دو وزیر اسبق و سه مدیر با سابقه قدیمی کشور هستند که هم به مسائل بانکی و هم به مسائل نفتی آشنا هستند و پس از تایید مقامهای ارشد نظام انتخاب شدند و تمام تصمیمهای اصلی فروش نفت ایران را می گیرند؛ پس از تشکیل این هیئت، هیچ معامله یی در نفت نیست که دو نفر بنشینند کنارهم و معامله یی انجام دهند، بلکه این تیم پنج نفره باید در زمینه مسائل اصلی قراردادهای جدید تصمیم گیری کنند.

بر این اساس، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری نیز در مراسم آغازعملیات طرح فراگیر پالایشی سیراف در خردادماه امسال با تأکید براینکه در دولت یازدهم به هیچ کس و هیچ نهادی نفت فروخته نشده است، گفت: یکی از اقدامات مهم وزارت نفت متمرکزکردن فروش نفت در مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران است. اینکه برخی وانمود می‌کنند که فروش نفت به برخی افراد در زمان آقای زنگنه صورت گرفته است درست نیست؛ در گذشته نفتی که در اختیار افراد و یا نهادها قرار گرفته هنوز پول آن دریافت نشده است.
منبع:ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2