انعطاف وزارت ورزش مقابل اسپانسرهای پرسپولیس و استقلال

وزارت ورزش تصمیم گرفته مقابل اسپانسرهای استقلال و پرسپولیس انعطاف نشان دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرآنلاین بی نتیجه ماندن 4 مرحله از مزایده باشگاه های استقلال و پرسپولیس نشان داد یا دولت اراده ای برای واگذاری این دو تیم ندارد، یا اینکه روش دولت برای واگذاری اشتباه است و باید روش های جدیدتری را امتحان کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مدتی پس از بی نتیجه ماندن چهارمین مزایده، امیر خادم نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در واگذاری استقلال و پرسپولیس از سمت خود استعفا کرد و نصرالله سجادی مسئولیت او را برعهده گرفت. سجادی روز گذشته در جمع خبرنگاران حاضر نشد اظهار نظر دقیق و مشخصی درباره مدیریت این دو باشگاه انجام دهد اما او در پشت صحنه جلساتی جدی برگزار کرده تا اختیار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در دست بگیرد.

سجادی تمام پرونده هایی که در اختیار امیر خادم بوده را از او گرفته و با افراد مختلف صحبت کرده است. حالا هم گرچه گفته می شود تیم علی انصاری ممکن است پا پیش بگذارد تا استقلال را در اختیار بگیرد، اما این اتفاق نمی افتد و به احتمال فراوان سبک دست که فصل گذشته هم اسپانسر باشگاه بود با شرایطی که دارد جلو می آید. او برای وزارت ورزش این شرط را گذاشته که مدت اجاره باشگاه بلند مدت تر از یک فصل باشد و حرفی هم از خصوصی سازی باشگاه زده نشود.

در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، تغییرات زیادی در هیات مدیره تیم ایجاد خواهد شد. تعداد اعضای هیات مدیره باشگاه های استقلال و پرسپولیس باید به 5 نفر کاهش یابد چراکه طبق قانون تجارت، چنین شرکت هایی نمی توانند بیش از 5 نفر عضو هیات مدیره داشته باشند. در حال حاضر هم در هیات مدیره استقلال این بحث وجود دارد که چه کسانی باید بروند و چه کسانی باید بمانند.

اما اتفاق مهمی که رخ خواهد داد این است که وزارت ورزش تصمیم گرفته نسبت به سال گذشته نرمش بیشتری در مقابل اسپانسر نشان دهد. سال گذشته اسپانسر مجبور بود تمام هزینه های باشگاه را بدهد و از طرفی قدرت اجرایی بسیار کمی در باشگاه داشت چراکه مدیرعامل توسط وزارت ورزش انتخاب می شود. اما امسال وزارت ورزش قبول کرده که انتخاب مدیرعامل هم با اسپانسر باشد. با این حساب سبک دست گزینه اصلی اسپانسری استقلال است و بهنام پیشرو کیش هم گزینه اصلی پرسپولیسی ها. جالب اینجاست که این گزینه ها برای خرید پرسپولیس و استقلال اهلیت ندارند اما وقتی بحث پول خرج کردن می شود، صلاحیت آن ها خود به خود تایید می شود!

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5