معضل اداره بانک مرکزی رفع نشد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه مصوبه اخیرمجمع تشخیص مصلحت نظام معضل نحوه اداره بانک مرکزی را رفع نکرده است ازتصویب بودجه94 با نفت 80 تا 85 دلاری خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه مصوبه اخیرمجمع تشخیص مصلحت نظام معضل نحوه اداره بانک مرکزی را رفع نکرده است ازتصویب بودجه94 با نفت 80 تا 85 دلاری خبر داد و گفت:طی سه ماه آخر امسال 1.6 تا 1.7میلیارد دلار درآمد نفت کم می‌شود.

غلامرضا تاجگردون در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها درباره مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نحوه انتخاب بانک مرکزی و تاثیر آن بر استقلال این بانک،‌به تسنیم اظهار داشت: معمولاً آنچه مد نظر ماست نمی توان در سیستم قانون اساسی و اجرایی جاری کرد، به همین خاطر چند سال شاهد این رفت و برگشت‌ها در روند قانون گذاری می باشیم.
وی با بیان اینکه دو موضوع در انتخاب ریاست بانک مرکزی باید مد نظر قرار گیرد، افزود: نخست زمان حکم رئیس کل بانک مرکزی است که باید مورد توجه قرار گیرد، باید دوره قابل توجهی (5 تا هفت سال و بیشتر) برای ریاست بانک مرکزی به تصویب برسد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مورد دوم را نحوه عزل و نصب رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: وزیر و دولت نباید به تنهایی در عزل رئیس کل بانک مرکزی دخیل باشند و اگر بتوان افراد دیگری را نیز در این فرایند اضافه کرد شاید به هدف مورد نظر نزدیک شویم.
تاجگردون با بیان اینکه برخی مواقع در روند قانون گذاری به قوانین کشورهایی مانند امریکا توجه می کنند درحالی که نظام و قوای ما با آن کشورها تفاوت دارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری مصلحتی را دیدند و روشی را برگزیدند تا این موضوع از نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام حل و فصل شود و باید منتظر سرانجام کار ماند.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که مقام معظم رهبری این موضوع را بعنوان معضل به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده بودند، بنظر شما الان این معضل رفع شده است؟ تصریح کرد: در آن مقطع معضلی بین دولت و مجلس وقت بوجود آمده بود ولی معضل از دید کسانی که آن مقطع با این روند مخالف بودند کماکان باقی است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄    =  96