چک الکترونیک بانک ملت خدمتی جدید برای راحتی و امنیت بیشتر

چک الکترونیک (چک امن دیجیتال) بانک ملت با هدف به حداقل رساندن مخاطرات و کاستی های موجود در فرآیندهای چک کاغذی و ارائه روشی امن و در عین حال ساده برای مشتریان عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک ملت، با توجه به الزام بانک مرکزی به تمهید و تأمین مقدمات گردش چک های الکترونیک در کشور، زیرساخت لازم جهت صدور و تبادل چک الکترونیک، مبتنی بر امضای الکترونیک فراهم شده و فاز نخست آن در محیط بانکداری اینترنتی اشخاص حقیقی پیاده سازی و در دسترس عموم قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، چک الکترونیک ماهیتی مشابه چک کاغذی دارد و تمامی مقررات چک کاغذی در مورد آن صدق می کند.

به منظور استفاده از این خدمت مشتری باید حساب قرض الحسنه جاری با دسته چک داشته باشد. در چک الکترونیک، کاغذ از موجودیت چک حذف و با استفاده از امضای الکترونیک، اعتبار پیدا می کند.

به منظور بهره مندی از خدمت چک الکترونیک متقاضیان باید به منظور احراز هویت غیرحضوری نسبت به نصب و فعالسازی سازی نرم افزار”هامون” روی تلفن همراه خود اقدام کنند. نرم افزار هامون یا هویت الکترونیک موبایلی نوین، امکان احراز هویت غیرحضوری و صدور گواهی امضای دیجیتال را برای مشتریان فراهم می‌کند.

در حال حاضر در محیط بانکداری اینترنتی اشخاص حقیقی امکان فعال کردن خدمت چک الکترونیک، ثبت درخواست دسته چک الکترونیک، دریافت و فعال سازی دسته چک الکترونیک، ثبت صدور، درخواست وصول یا صدور گواهینامه عدم پرداخت و دریافت گواهینامه عدم پرداخت آن میسر است.

دسترسی به راهنمای کاربری و نحوه استفاده از خدمات چک الکترونیک از طریق”این لینک” میسر است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄    =  7