ویندوز ۱۲ مایکروسافت خردادماه ۱۴۰۳ منتشر می‌شود

انتظار می‌رود در خرداد ماه 1403 مایکروسافت ویندوز 12 را عرضه کند. احتمال دارد که این ویندوز نیاز به سخت‌افزارهای مخصوص پردازش هوش‌مصنوعی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دیجیاتو، پیش‌ از این مدیر ارشد مالی اینتل گفته بود که ویندوز احتمالا در سال 2024 شاهد یک به‌روزرسانی بزرگ خواهد بود و احتمال دارد این به‌روزرسانی ویندوز 12 باشد. گزارشی جدید این صحبت‌ها را تایید می‌کند. احتمال دارد مایکروسافت ویندوز 12 را در ژوئن 2024 (خردادماه 1403) برای طیف گسترده‌ای از رایانه‌های شخصی منتشر کند. همچنین رایانه‌های موردنظر مایکروسافت شاید به سخت‌افزار اختصاصی هوش مصنوعی نیاز داشته باشند.

براساس گزارش نشریه تایوانی CTEE، مایکروسافت احتمالا ویندوز 12 را در ژوئن 2024 و برای رایانه‌های اختصاصی هوش مصنوعی عرضه می‌کند. اگرچه این نشریه هیچ نقل‌قول مستقیمی ارایه نمی‌دهد، اما این اظهارات را به رییس شرکت تایوانی Quanta و مدیر عامل شرکت ایسر در نمایشگاه اخیر فناوری پزشکی تایوان نسبت می‌دهد.

ویندوز 12 و رایانه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

جدای از صحبت‌های اخیر Quanta و ایسر در اوایل سال 2023، یکی از مدیران ارشد اینتل گفت که انتظار می‌رود در سال 2024 ویندوز به‌روزرسانی شود؛ البته او به صراحت بیان نکرد که آیا این به‌روزرسانی به عرضه ویندوز 12 مربوط است یا قرار است به ویندوز 11 ویژگی‌هایی اضافه شود.

همچنین منطقی است اگر مایکروسافت تصمیم بگیرد برای انتشار ویندوز 12، استفاده از رایانه‌های شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی را توصیه کند، زیرا مایکروسافت اخیرا تمرکز روی ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند Copilot را دوچندان کرده است. به احتمال زیاد مایکروسافت و همچنین شرکای سخت‌افزاری آن مانند انویدیا، اینتل و AMD، برای ویندوز 12 سیستم‌هایی با سخت‌افزار اختصاصی شتاب‌دهنده هوش مصنوعی توصیه خواهند کرد.

همچنین مایکروسافت در اوایل سال جاری میلادی در رویداد CES 2023 حضور داشت و در مورد مزایای چنین سخت‌افزاری صحبت کرد؛ ازاین‌رو، چنین توصیه‌ای چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. البته بعید است که چنین سخت‌افزاری را عموم مردم داشته باشند، چون اکثر رایانه‌های شخصی امروزی فاقد هر دو فناوری رایزن AI و NPU (واحد پردازش عصبی) یا VPU (واحد پردازش بینایی) اینتل هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  +    =  64