فوجیتسوی ژاپن، خود را به دو نیمه تقسیم کرد

کمپانی فوجیتسو، سازنده ژاپنی رایانه و موبایل، با هدف رونق بیشتر به کسب و کارهای خود واحد پی سی و موبایل خود را به دو بخش جداگانه تبدیل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از خبرآنلاین، مدیران مستقر در توکیویژاپن می گویند برای رقابت بهتر با بزرگان قوم سازنده، تصمیم گرفته‌اند دو کمپانیبا دو مدیریت مستقل را از دل فوجیتسو بیرون بیاورند.

بر این اساس واحد پی سی و رایانه تحت نام Fujitsu Client Computing Limited خواهد بود و واحد موبایلنیز تحت نام Fujitsu ConnectedTechnologies Limited عرض اندامخواهد کرد.

مدیران کمپانی ژاپنی تاکید کرده‌اند که مدیریتیکسان روی پی سی و موبایل در حالی که متغیرهای مدیریتی متفاوتی دارند، آن‌ها راواداشته است تا این دو بخش را از هم جدا کنند.

مدیریت سریع، تصمیم گیری‌های به موقع، بهره وریجامع با ایجاد دو شرکت مستقل از هم به دست خواهد آمد و سیستم یکپارچه تحقیق،توسعه، طراحی ،تولید،فروش و برنامه ریزی در کنار خدمات پس از فروش مستقل ازیکدیگر، در این استراتژی جدید مدیریتی دنبال می‌شود.

به گفته کارشناسان واحد پی سی فوجیتسو خیلی خوبعمل نمی‌کند و جلوی توسعه بخش موبایل را نیز گرفته است و اگر این اتفاق رخ دهد،شاید تحولی مثبت برای این کمپانی ژاپنی بیفتد.

فوجیتسو یا 162 هزار کارمند درآمد سالانه معادل40 میلیارد دلار دارد.  در سال 1999 فوجیتسو و زیمنس آلمان با ادغام بخشرایانه خود به‌صورت 50-50 کمپانی جدید فوجیتسو زیمنس کامپیوترز را ایجاد کردند کهپنجمین سازنده کامپیوتر در جهان شد.

فوجیتسو در سال 2013 با دادن ضرر، 5 هزار کارمندخود را اخراج کرد و سپس واحد تراشه‌های رایانه‌ای خود را با پاناسونیک  ادغام کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  −  11  =