سنای آمریکا بررسی تحریم کامل نفتی ایران را به تعویق انداخت

سنای آمریکا بررسی و تصویب تحریم های بیشتر ایران را به تعویق انداخت

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز  روز گذشته و در حالی که نخستین روز وضعیت " تعطیلی دولت " آمریکا به دلیل اختلاف نظر کنگره و دولت فدرال بر سر بودجه پیشنهادی دولت اوباما است ،سنای آمریکا تصمیم گرفت بررسی تحریم های بیشتر علیه ایران را به بعد از نشست 1+5 با ایران در ژنو سوییس موکول کند.

نشست ایران و 1+5 قرار است دو هفته دیگر در روزهای 15 و 16 اکتبر و در شهر ژنو برگزار گردد. نخستین دور جدید گفت و گوهای ایران و 1+5 در سطح وزرای خارجه هفته گذشته در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

در این نشست جان کری و ظریف وزرای خارجه آمریکا و ایران برای نخستین در 34 سال گذشته به طور مستقیم و دو جانبه با یکدیگر گفت و گو کردند.

همزمان سناتور جمهوریخواه " باب کراکر" اعلام کرد که سنا درباره گفت و گوهای در پیش رو ایران و 1+5 و تاثیر تصویب تحریم های جدید در روند گفت و گو ها بحث کرد و در نتیجه تصمیم به تعویق انداختن تصویب تحریم ها گرفت.
با این حال این سناتور جمهوریخواه افزود که بیشتر نمایندگان کنگره آمریکا نسبت به ایران تردید دارند و طرفدار تشدید تحریم ها هستند.

گفتنی است سنای آمریکا تصویب طرح جدید تحریمی مجلس نمایندگان را به تعویق انداخته است که هدف آن قطع صدور نفت ایران به طور کلی و کاهش یک میلیون بشکه ای در صادرات نفت ایران است.

این طرح در ماه ژوئیه سال جاری میلادی به تصویب مجلس نمایندگان رسیده بود و قرار بود طبق تقویم کاری سنا در ماه سپتامبر در مجلس سنا به تصویب برسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  2