دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ منتشر شد

دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته در همه گروه‌های آزمایشی هم اکنون در سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا دفترچه راهنمای انتخاب رشته دوطلبان کنکور ۱۴۰۲ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ روز جمعه ۲۷ مرداد به صورت کارنامه حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی، روی سایت اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته در همه گروه‌های آزمایشی نیز هم اکنون در سایت سازمان سنجش قرار گرفته و انتخاب رشته از طریق سامانه جامع آزمون سراسری برای همه گروه‌های آزمایشی از روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد آغاز می‌شود و تا روز شنبه ۴ شهریور ادامه خواهد داشت.انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته محل‌های پذیرش با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود. به عبارت دیگر فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود.

بر این اساس داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت‌های اول و دوم) ثبت‌نام کرده و غایب جلسه این آزمون‌ها بوده‌اند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌های پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا ۱۵۰ کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

همچنین داوطلبانی که قبلاً در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند از روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد تا روز شنبه ۴ شهریور نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است، براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی که امروز در سایت سازمان سنجش منتشر شده است، اقدام کنند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  4