اطلاعیه مهم AM Best/ پتانسیل کرونا در به چالش کشیدن تراز شرکت‌های بیمه

قابل توجه بیمه گران ایرانی؛

کووید 19 این پتانسیل را دارد که دارایی‌ها و قدرت پرداخت ترازنامه‌های شرکت‌های بیمه را به چالش بکشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از ریسک نیوز، کمپانی رتبه بندی  AM Bestاعلام کرد،کووید 19 این پتانسیل را دارد که دارایی‌ها و قدرت پرداخت ترازنامه‌های شرکت‌های بیمه را به چالش بکشد. با این حال، شرکت بیمه AM Best معتقد است که عمده پیامدها به دلیل ریسک مواجهه با ویروس کورونا نیست، بلکه در پی واکنش سریع دولت‌ها و بازارها در مقابله با این بیماری جدید و در نتیجه آسیب‌های اقتصادی قابل مشاهده خواهد بود.

به هر حال، صنعت بیمه صرف نظر از عدم اطمینان زیاد بیمه‌گذاران نسبت به هزینه نهایی مطالبات، مدتهاست که احتمال مواجهه با یک پاندمی یا بیماری همه‌گیر جهانی را پیش‌بینی کرده بود.

شایان ذکر است، این کمپانی به عنوان بزرگترین و معتبر ترین شرکت رتبه بندی بیمه گران در جهان محسوب می شود و اظهار نگرانی این کمپانی نسبت به عواقب شرایط پیش روی قطعا می تواند نگران کننده باشد.

گفتنی است، در پی ابراز نگرانی این کمپانی بزرگ بیمه ای روز گذشته سازمان بهداشت جهانی صراحتا اعلام کرد بیماری کویید19 رسما به بیماری همه گیر در  سطح جهانی تبدیل شده است.

همچنین مرکل صدر اعظم المان نیز اذعان داشته طبق پیش بینی ها 60 تا 70 درصد المانی ها به این ویروس مبتلا خواهند شد.

شرکت‌های بیمه کانادایی نیز هفته گذشته ضمن ابراز نگرانی از بار مالی هزینه های کرونا بر شرکتهای بیمه رسما اعلام کردند خسارت کنسلی پروازهای ناشی از کرونا را به بیمه گزاران پرداخت نمی کنند.

همچنین شرکت بیمه امریکائی از هفته گذشته جهت کاهش بار مالی و هزینه های احتمالی این ویروس  اقدامات تازه ای را کلید زدند.

برخی شرکتهای بیمه امریکائی با بیمه گزاران خود تماس گرفته و ضمن پرسش از وضعیت سلامتی انها در صورت مشکوک بودن به انها پیشنهاد انجام تست و مراقبتهای ویِژه با تسهیلات خاص ارایه داده اند،این اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از ایجاد بار مالی احتمالی در اینده بوده است.

لازم بذکر است ، در ایران اگر چه دولت عنوان کرده بار مالی هزینه های کرونا را پرداخت می کند اما بررسی های ریسک نیوز نشان می دهد شرکتهای بیمه در قالب بیمه درمان تکمیلی تا این لحظه در حال تکمیل و بررسی صورت حسابهای صادره  از سوی بیمه گزاران مبتلا به کرونا می باشند ضمن اینکه برخی شرکتهای بیمه نیز در قالب بیمه عمر و حادثه این بیماری را پوشش می دهند .

گفته می شود مراجعه بیمه گزاران مبتلا به ویروس کرونا به شرکتهای بیمه برای پرداخت خسارات در قالب پوشش درمان تکمیلی قابل ملاحظه است.

گفتنی است بیمه مرکزی میز در هفته جاری اعلام کرد شرکت های بیمه، هزینه درمان افرادی که دارای بیمه درمان تکمیلی بوده و به بیماری کرونا مبتلا شده اند را پرداخت می کنند.

بر این اساس، جبران هزینه های درمانی مربوط به بیماری کرونا با رعایت مفاد قرارداد بیمه درمان تکمیلی فی-مابین، در تعهد شرکت های بیمه است.

همچنین، پرداخت غرامت بابت این بیماری برای آن دسته از بیمه شدگان بیمه های زندگی که پوشش های تکمیلی مربوط را خریداری نموده اند، تابع شرایط بیمه نامه های مذکور می باشد.

ترجمه و تنظیم: واحد تحقیقات و ترجمه ریسک نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =