۲۵ میلیون دلار بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به سرقت رفت

پروتکل dForce DeFi هک شد؛

امروز اعضای جامعه مدیریت مالی غیرمتمرکز (DeFi) شاهد بدترین هک در تاریخ خود بودند. در این حمله که به پروتکل دی فورس (dForce) صورت گرفت، ۲۵ میلیون دلار سرمایه به سرقت رفت. این پروتکل با عنوان «Lendf.me» نیز شناخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از یوتودی، چند ساعت پیش، کاوشگر دیفای پرایم (DeFi Prime) گزارش کرد که فعالیت‌هایی غیر عادی در پروتکل چند منظوره دی فورس در حال انجام است. کمی بعد مشخص شد که تمام سرمایه‌های این پروتکل به سرقت رفته است.

طبق اعلام دیفای پرایم، این پروتکل تمام سرمایه خود را از دست داده است. حجم این سرمایه‌ها چیزی در حدود ۲۵ میلیون دلار عنوان شده است. دی فورس اکوسیستمی غیرمتمرکز است که در زمینه پروتکل‌ استیبل کوین، پروتکل‌ نقدپذیری و پروتکل‌ اعطای وام فعالیت می‌کند.

به گفته دیفای پالس (DeFi Pulse)، هکرها به مقادیر قابل توجهی از بیت کوین، اتریوم و تتر دسترسی پیدا کرده‌اند.

تحقیقات اولیه که توسط متخصصین اتریوم و مدیریت مالی غیرمتمرکز صورت گرفته است، نشان می‌دهد که مهاجمین از آسیب‌پذیریِ ایجادشده توسط تعاملات ضروری imBTC و اتریوم در پروتکل‌های اعطای وام استفاده کرده‌اند. imBTC یکی از دارایی‌هایی با پشتوانه بیت کوین است که بر روی استاندارد ERC-777 ساخته شده است.

این نقص منجر به چندین هک دیگر نیز شده است که از جمله آنها می‌توان به حمله اخیر به یونی سواپ (Uniswap) اشاره کرد.

دی فورس پیش‌تر نیز به سرقت ادبی از کدهای پروتکل کامپوند (Compund) متهم شده بود. کین وارویک (Kain Warwick)، موسس سینتِتیکس (Synthetix) نیز از جمله قربانیان این حمله به حساب می‌آید و در رشته توییتی به اشکالات رفتار دی فورس در مقابله با این حمله پرداخته است.

در بحبوحه این اتفاقات، اتریوم توانست به قیمت ۱۸۳ دلار برسد و این مسئله می‌تواند ارزش سرمایه‌های سرقت‌شده را بیشتر کند. طبق شواهد، هکرها روند انتقال سرمایه را آغاز کرده‌اند و ۶ میلیون از این سرمایه‌ها در پروتکل «Aave» کشف شده است.

 

ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  7