هفته‌های آینده شاهد خبرهای خوبی از بورس خواهیم بود

دکتر روحانی:

رییس جمهور با بیان اینکه در هفته‌های گذشته قدم خوبی در زمینه بورس و واگذاری شرکت‌های مربوط به سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا برداشته شد گفت: در روزها و هفته‌های آینده شاهد قدم مهم از طرف وزارت اقتصاد خواهیم بود که سهامی را به صورت واحدهایی که در صندوق است – واحدهای “ETF” از بانک‌های مهم و بیمه‌های مهم ترکیب و آماده وعرضه می‌شود و هرکس می‌تواند تا سقف ۲ میلیون تومان خریداری کند و از تخفیفی هم برخوردار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رئیس جمهور حسن روحانی، امروز در جلسه هیات دولت گفت: مردم کاملا مطلع هستند که داستان ویروس کرونا به یک آزمونی برای کارآمدی همه کشورها و نظام‌های جهان تبدیل شده است. همه کشورها در کنار هم در یک رقابت شدید برای سلطه و درمان و کوتاه کردن دوران بیماری و مهمتر برای پیشگیری از شیوع این بیماری است و همه ملت‌ها تلاش می کنند، بعضی‌ها بیشتر موفق بودند و بعضی‌ها کمتر که البته پایان کار است که نمره‌ها مشخص است بنابراین باید به پاییز برسیم که جوجه‌ها را بشماریم و ببینیم پایان کار به کجا می‌رسیم.

وی با بیان اینکه مردم ما با هوشمندی بسیار در این زمینه همکاری کردند، گفت: آمار نشان می‌دهد که در هفته اول فروردین تقریبا با سخن گفتن مردم و اقناع آنها و این که خواسته شده بود سفرها را کم کنند، مردم پاسخ بسیار خوبی دادند.

روحانی اظهارداشت: این آمار نشان می‌دهد که مسافرت با اتوبوس ۸۰ درصد، مسافرت با ریل و قطار ۹۶ درصد، مسافرت با هوپیما ۸۳ درصد، سفر دریایی ۹۸ درصد و تردد جاده‌ای ۶۳ کاهش پیدا کرد که این نشان از هوشیاری مردم است. مردم ما به کادر درمان، به درخواست دولت و همه اندیشمندان، علما و صاحب نظران پاسخ مثبت دادند که این خیلی مهم بود.

هفته‌های آینده شاهد خبرهای خوبی از بورس خواهیم بود

رییس جمهوری با بیان اینکه در هفته‌های گذشته قدم خوبی در زمینه بورس و واگذاری شرکت‌های مربوط به سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا برداشته شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت و تاثیرگذار بود، گفت: در روزها و هفته‌های آینده شاهد قدم مهم از طرف وزارت اقتصاد خواهیم بود که سهامی را به صورت واحدهایی که در صندوق است – واحدهای "ایی تی اف"- از بانک‌های مهم و بیمه‌های مهم ترکیب و آماده وعرضه می‌شود و هرکس می‌تواند تا سقف ۲ میلیون تومان خریداری کند و از تخفیفی هم برخوردار می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه در هفته‌های آینده شاهد خبرهای خوبی در بورس خواهیم بود، افزود: امسال که سال جهش تولید است یکی از راه‌ها فعالیت درست بانک‌ها و بازار سرمایه و بازار کار است که کاری کنیم که اشتغال را به وجود بیاوریم و جبران کنیم. آمار اشتغال و شرایط ما تا قبل از کرونا خوب است. آمار ماه اسفند قبل از مسائل تاثیرات کرونا ۱.۷ واحد درصد بیکاری کاهش پیدا کرده است البته ما در فصل بهار شرایط خاصی داریم که باید خود را آماده کنیم که بیکاری‌ها را به نحوی جبران کنیم.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  9  =  1