اپل تا سال ۲۰۳۰ تولید کربن را به صفر می‌رساند

گذار به صفر خالص؛

شرکت اپل در نظر دارد تا ده سال آینده تمامی محصولات خود را کاملا از اقلام بازیافت شده بسازد و هدف آن به صفر رساندن تولید کربن است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از ایندیپندنت، شرکت اپل گفته است که همراه با شرکت های تامین کننده مواد مورد نیاز خود برنامه ای را به اجرا می گذارد که هدف آن به صفر رساندن تولید کربن تا سال 2030 میلادی است.

به گفته این شرکت، به این ترتیب تاثیر تولید محصولات اپل بر محیط زیست صفر خواهد بود.

براساس این برنامه، در نظر است تا ده سال دیگر تمامی محصولات این شرکت کاملا از اقلام بازیافت شده و قابل بازیافت ساخته شود.

پیش از این شرکت مایکروسافت هم تعهد مشابهی کرده بود.

مایکروسافت اخیرا تشکیل کنسرسیومی با شرکت‌هایی شامل نایکه، استارباکس، مرسدس بنز و شرکت های دیگری را اعلام کرده که هدف آن مبادله اطلاعات در زمینه مقابله با افزایش گازهای گلخانه ای است.

گروهی که این غول‌های فناوری و صنعتی تشکیل دادند گذار به صفر خالص «Transform to Net Zero» نام گرفته است و برنامه آن افزایش تعداد اعضاست و با صندوق حمایت محیط زیست کار خواهد کرد و بر ارائه دستورالعمل‌ها، انجام تحقیقات و برنامه کاری تجارت‌های خود برای رسیدن به انتشارات صفر کربن تا حداکثر 2050 متمرکز خواهد بود.

همچنین شرکت آمازون هم متعهد شده است تا سال 2040 تولید کربن خود را به صفر برساند که به معنی استفاده از وسایل نقلیه پاکیزه است.

شرکت گوگل نیز تعهد مشابهی را از طرف خود و شرکت‌های تامین کننده مواد مورد نیاز اعلام کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  +    =  70