همه محصولات بیت کوین در انگلیس ممنوع شد

سازمان نظارت بر امور مالی انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که فروش کالاهایی که قیمت رمزارزها مانند بیت کوین را ردیابی می کنند، به سرمایه گذاران خرده فروشی ممنوع می کند و ادعا کرد که بیشتر مردم بابت آنها ضرر می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قانونگذاران انگلیسی نمی توانند شهروندان را از خرید بیت کوین یا سایر رمز ارزها منع کنند، اما می توانند تقریباً هر آن چیزی را که بر اساس قیمت بیت کوین توسط شرکت های فعال در کشور به مردم انگلیس فروخته می شود را ممنوع اعلام کنند.

هر شرکتی که در انگلستان یا خارج از آن فعالیت می کند به تازگی از فروش محصولات بر اساس قیمت بیت کوین به مصرف کنندگان منع شده است.

به گزارش رویترز، سازمان نظارت بر امور مالی انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که فروش کالاهایی که قیمت رمزارزها مانند بیت کوین را ردیابی می کنند، به سرمایه گذاران خرده فروشی ممنوع می کند و ادعا کرد که بیشتر مردم بابت آنها ضرر می کنند.

سازمان رفتار مالی (FCA) انگلستان اظهار داشت هیچ مبنای قابل اعتمادی برای ارزش گذاری مجموعه های رمزنگاری وجود ندارد که زیربنای مشتقات و اسکناس های معامله شده را دارند. این ممنوعیت از 6 ژانویه 2021 به اجرا در می آید.

پس از انتشار این بیانیه، سهام پلتفرم های آنلاین تجاری Plus500 ، IG و CMC بین 2 تا 3 درصد کاهش یافت.

این نهاد ناظر سال گذشته در یک رایزنی عمومی پیشنهادهایی را برای این ممنوعیت ارائه داده بود و روز سه شنبه اعلام کرد که با این اقدام سرمایه گذاران خرده فروشی 53 میلیون پوند (69 میلیون دلار) صرفه جویی خواهند کرد.

سازمان رفتار مالی انگلستان اظهار داشت، رواج سو استفاده از بازار و احتمال جرایم مالی، همراه با نوسانات شدید در قیمت ها و عدم نیاز قانونی برای سرمایه گذاری در اینگونه محصولات وجود دارد.

این سازمان همچنین اعلام کرد که این محصولات به ویژه مورد توجه سرمایه گذاران جوان مرد قرار دارد. این در حالی است که بیشتر شرکت کنندگان در نظرسنجی اینگونه استدلال می کنند که مجموعه های رمزنگاری شده دارای ارزش ذاتی هستند. آنها مخالف این ممنوعیت هستند. علاوه بر این، بیت کوین توسط شرکت هایی مانند استارباکس و مایکروسافت به عنوان نوعی پرداخت پذیرفته می شود.

امابه طور کلی، سازمان رفتار مالی انگلستان اعلام کرد که مصرف کنندگان "در صورت سرمایه گذاری در این محصولات از ضررهای ناگهانی و غیر منتظره آسیب می ببینند".

منبع: رویترز
مترجم: فرزانه اسکندریان

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  ⁄  12  =