افت ۵ هزار واحدی شاخص بورس با سد ریزشی منفی ۲ واحدی/وپارس راه خود را از بانکی ها سوا کرد!

سخنرانی بایدن در شب گذشته همچون موضع گیری های قبلی وی با صراحت همراه نبود؛ به طوری که نه تکلیف تحریم مشخص شد نه سایه جنگ از سر بازارها برداشته شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این که آمریکا چاره ای جز بازگشت به برجام برای کاهش دغدغه های خود و هم پیمانانش نمی بیند کاملا روشن است،اما این که بار دیگر می خواهد ایران را پای میز مذاکره بنشاند قدری داستان را دراماتیک می کند!

دیشب با هر کلمه بایدن انس فاز صعودی و نزولی می گرفت،سکه رشد فوری پیدا می کرد و بورسی ها که کشتی شان مدت هاست به کوه یخ بی تدبیری دولت خورده با ناامیدی بر تخته پاره های بازار در انتظار طلوع خورشید شاخص از کف های حمایتی بودند.

صبح امروز شنبه بورس تهران در حالی کار خود را آغاز کرد که نمادها تا حدی گیج و سردرگم در حصار نامتقارن هنرنمایی شورای عالی بورس نوسان می کردند؛ حرکتی که تنها در ساعت نخست معاملات به سمت منفی تغییر مسیر قطعی داد و صفوف فروش سهم ها را در واکنش به ریسک های مختلف داخلی و خارجی در مقابل دیدگان سهامداران قرار داد.

بر این اساس شاخص کل بورس امروز با آغازی سبز در اندک زمانی لباس قرمز هر روزه خود را بر تن کرد و شاخص تا 5 هزار و 596 واحد در کانال خود پایین رفت.این افت شاخص را تا ارتفاع یک میلیون و 232 هزار و 761 واحد عقبگرد داد.

شاخص هم وزن نیز امروز با افت همراه بود با کاهش 637 واحدی در ارتفاع 438 هزار و 320 واحد قرار گرفت.

 

خرس هایی که بر سر شاخص می کوبند!

سهام گروه بانکی این روزها بنای تعادل ندارند؛به طوری که همگی صف فروش نشین آن هم با حجم های کم نسبت به معاملات همیشگی خود هستند.وحدتی که امروز با تک روی سهم بانک پارسیان برای رسیدن به تعادل و سپس تشکیل صف خرید شکلی متفاوت به خود گرفت.

اما لیدرهای گروه بانکی همچون روزهای گذشته بر صف فروش نشستند و حقوقی های آنها نیز خریدی جز تعهد بازارگردانی انجام ندادند.

چند نماد بانکی دیگر نیز راه وپارس را رفتند و در محدوده های مثبت به معاملات متعادل رسیدند.

امروز نماد وپارس با 704 میلیون سهم در رده نخستین روز از نظر حجم معاملات نمادهای بانکی ایستاد.پس از آن وتجارت با 103 میلیون و ونوین با 68 میلیون سهم قرار گرفتند.

از نظر ارزش نیز وپارس با 2 هزار و 455 میلیارد ریال، وتجارت با 289 میلیارد ریال و ونوین با 272 میلیارد ریال قرار گرفتند.

 

پرداختی ها در دو جبهه سبز و سُرخ!

امروز نیمی از سهام پرداختی در صف فروش قرار داشتند و نیمی دیگر با معاملات متعادل و مثبت همراه شدند.

امروز سهم عرضه اولیه ای سپیدار با حجم 28 میلیون سهمی از نظر حجم معاملات از بقیه جلوتر ایستاد و پس از آن نمادهای رانفور با 6 میلیون و 625 سهم و مداران با 6 میلیون و 277 سهم قرار گرفتند.

از نظر ارزش معاملات در این گروه نیز سپیدار با 2 هزار و 112 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات روز نمادهای فناوری و رایانه را به خود اختصاص داد. پس از آن دو نماد رانفور با 169 میلیارد ریال و مداران با 168 میلیارد ریال ایستادند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  −  72  =