مطالعه جدید: تسکین کمردرد با یک برنامه پیاده‌روی آسان، دو برابر سریع‌تر است!

در این تحقیق از بیماران دچار کمردرد گروه پیاده‌روی در مقایسه با گروه استراحت، دردهای محدودکننده فعالیت کمتری داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،محققان برای اولین بار نشان دادند که یک برنامه ساده پیاده‌روی چقدر در بهبود و جلوگیری از دوره‌های کمردرد مؤثر است.

آزمایش بیماران در دو گروه

در یک کارآزمایی بالینی، دانشمندان گروه تحقیقاتی ستون فقرات دانشگاه مک‌کواری، 701 بزرگسال را که پس از یک دوره کمردرد بهبود یافته بودند، انتخاب کردند. سپس به آنها یک برنامه ساده پیاده‌روی و شش جلسه فیزیوتراپی یا برنامه توان‌بخشی خاصی را اختصاص دادند.

وضعیت بیماران بین یک تا سه سال، بسته به تاریخ ثبت‌نام، پیگیری شد. چیزی که آنها دریافتند این بود که در گروه پیاده‌روی، به‌طور متوسط هشت ماه طول کشید تا دوره کمردرد تکرار شود. درحالی‌که برای گروه دیگر این زمان سه ماه اندازه‌گیری شد.

«مارک هنکاک»، استاد فیزیوتراپی، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: «گروه پیاده‌روی در مقایسه با گروه استراحت، دردهای محدودکننده فعالیت کمتری داشتند و دوره متوسط طولانی‌تری قبل از عود درد، با میانگین 208 روز در مقایسه با 112 روز داشتند. پیاده‌روی یک ورزش کم‌هزینه، در دسترس و ساده است که تقریباً هر کسی بدون توجه به موقعیت جغرافیایی، سن یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی می‌تواند در آن شرکت کند.»

به دور از یک رویکرد یکسان برای همه، سن، شاخص توده بدنی، بیماری‌ها، موانع محیطی و سطح راه رفتن‌ فعلی بیماران در هنگام تعیین برنامه درنظر گرفته‌ شد.

شرکت‌کنندگان در 12 هفته اول، حرکت خود را با گام‌سنج و دفترچه یادداشت پیاده‌روی دنبال کردند. همچنین این گزینه را داشتند که این کار را برای 12 هفته بعدی ادامه دهند.

هر شرکت‌کننده با برنامه فردی خود، پنج بار در هفته، حداقل 30 دقیقه، به مدت شش ماه پیاده‌روی می‌کرد.

در طول این مدت، آنها شش جلسه «مربیگری سلامت» با متخصصان کمردرد داشتند. این جلسات به شرکت‌کنندگان در درک علم پشت برنامه و ایجاد انعطاف‌پذیری برای مبارزه با ترس از درد که اغلب افراد را از فعالیت بدنی منصرف می‌کند، کمک کرد.

تأثیرات شگفت‌انگیز پیاده‌روی

محققان دریافتند که علی‌رغم محدود شدن این مطالعه به شش ماه، اکثر شرکت‌کنندگان برنامه پیاده‌روی خود را به‌طور مستقل و به مدت 12 ماه و بیشتر ادامه دادند.

هنکاک گفت:«ما دقیقاً نمی‌دانیم که چرا پیاده‌روی برای پیشگیری از کمردرد مفید است، اما احتمالاً شامل ترکیبی از حرکات نوسانی ملایم و تقویت ساختارها و عضلات ستون فقرات، آرامش و کاهش استرس و رهایی از احساس است. و البته، ما همچنین می‌دانیم که پیاده‌روی فواید سلامتی بسیاری دارد، از جمله سلامت قلب و عروق، تراکم استخوان، وزن سالم و بهبود سلامت روان.»

نتایج این مطالعه می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر نحوه درمان کمردرد داشته باشد. درحالی‌که درمان فعلی، ورزش و آموزش را توصیه می‌کند، موانعی مانند هزینه، پیچیدگی و نیاز به نظارت می‌تواند بسیاری از افراد را از دریافت کمک کافی باز دارد.

دکتر «ناتاشا پوکووی»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید:

«مداخلات مبتنی‌بر ورزش برای پیشگیری از کمردرد که قبلاً بررسی شده‌اند، معمولاً گروهی هستند و به نظارت دقیق بالینی و تجهیزات گران‌قیمت نیاز دارند. بنابراین برای اکثر بیماران بسیار کمتر در دسترس هستند. مطالعه ما نشان داده‌ است که این وسیله تمرینی مؤثر، پتانسیلی دارد که با موفقیت در مقیاسی بسیار بزرگتر از سایر اشکال ورزش اجرا شود.»

این خبر برای حدود 800 میلیون نفر در سراسر جهان است، که از کمردرد رنج می‌برند، خبری مثبت است. از هر 10 نفر، هفت نفر دوره‌های تکراری درد شدید و ناتوان‌کننده را تجربه می‌کنند.

پوکووی افزود: «برنامه پیاده‌روی نه تنها کیفیت زندگی مردم را بهبود بخشید، بلکه نیاز آنها را، هم برای جست‌وجوی حمایت و مراقبت‌های بهداشتی و هم مدت زمان مرخصی از کار به نصف کاهش داد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  ⁄  14  =