خبر خوب برای ایلان ماسک؛ چین مجوز آزمایش سیستم کاملاً خودران تسلا را صادر کرد

تسلا با دریافت تأییدیه برای ارائه‌ی نسخه‌ی کامل سیستم رانندگی خودکار خود در چین، گام بزرگی برای رقابت در بازار این کشور برداشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از زومیت،شهرداری شانگهای مجوز آزمایش نرم‌افزار پیشرفته‌ی رانندگی خودکار تسلا را روی ۱۰ دستگاه از خودروهای این شرکت صادر کرد؛ اقدامی که زمینه‌ساز ارائه‌ی رسمی فناوری مذکور در چین خواهد بود.

تحلیلگران باور دارند که عرضه‌ی موفق سیستم رانندگی کاملاً خودکار (FSD) به تسلا اجازه می‌دهد رقابت سنگین‌تری با رقبای داخلی خود در چین داشته باشد. این اتفاق می‌تواند بازار خودروی چین را که بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان محسوب می‌شود، به عرصه‌ی نبردی برای ارائه‌ی امکانات کمک‌راننده‌ی ارزان‌تر تبدیل کند.

تسلا قبلاً امکان خرید اشتراک FSD را با مجموعه‌ی محدودی از قابلیت‌ها به‌مدت چهار سال در چین فراهم کرده بود. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) سفری غیرمنتظره به پکن داشت که به گفته‌ی تحلیلگران هدف او بحث درباره‌ی ارائه‌ی FSD در چین بوده است. ماه گذشته نیز اعلام شد تسلا قصد دارد با ثبت FSD در چین، ارائه‌ی آن را در سال جاری عملیاتی کند.

رسانه‌های دولتی چین اخیراً اعلام کردند که تسلا ساخت کارخانه‌ی تولید باتری‌های مگاپک (Megapack) را در شانگهای آغاز کرده است. این اقدام، نشانه‌ای از تعهد شرکت خودروساز به سرمایه‌گذاری در چین تلقی می‌شود.

گفته می‌شود ناحیه‌ی شهری نان‌هوئی شانگهای قصد دارد زنجیره‌ی مرتبط با سیستم ذخیره‌سازی انرژی تسلا را تقویت کند تا تراکم و تمرکز این صنعت را در منطقه‌ی مذکور افزایش دهد. تسلا همچنین قراردادی با شرکت شانگهای لینگانگ امضاء کرده است تا امکان تجاری‌سازی داخلی این فناوری را فراهم سازد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  42